Прилуцька РДА
Анонси



























    Новини

    Назад

    29 жовтня - вибори до Малодівицької ОТГ

    18 вересня начальником відділу ведення державного реєстру виборців апарату райдержадміністрації Володимиром Бобошком за участю спеціалістів відділу проведено робочу зустріч з головою новоствореної територіальної виборчої комісії Малодівицької селищної обєднаної територіальної громади Ольгою Ніколенко.

    В ході спілкування було скоординовано спільні заходи в рамках Календарного плану основних організаційних заходів з підготовки та проведення перших виборів депутатів та голів в ОТГ 29 жовтня цього року, затверджених Постановою ЦВК 31 серпня 2017 р.

    Також, відповідно до Календарного плану селищній територіальній комісії були передані матеріали, необхідні для формування виборчих округів на території ОТГ.

    За інформацією відділу ведення державного реєстру виборців апарату райдержадміністрації

    Утворено ще одну об’єднану громаду – Линовицьку селищну

    Проекти рішень Линовицької селищної, Бубнівщинської, Даньківської, Новогребельської сільських рад Прилуцького району Чернігівської області «Про добровільне об’єднання територіальних громад», якими передбачено об’єднання в Линовицьку селищну об’єднану територіальну громаду з центром у селищі Линовиця відповідають Конституції і законам України.

    Розпорядження, яким затверджено відповідний висновок, голова Чернігівської обласної державної адміністрації Валерій Куліч підписав 11 серпня. Таким чином на Чернігівщині створено ще одну ОТГ – Линовицьку. Наступний крок – призначення та проведення перших виборів селищного голови і ради. Разом із Линовицькою – на відповідне рішення Центральної виборчої комісії очікують уже 15 новостворених громад.

    Прес-служба облдержадміністрації

    Субвенція з держбюджету розподілена: 84,8 мільйона гривень отримають ОТГ, створені у 2015-2016 роках

    Об’єднані територіальні громади вже другий рік поспіль отримують підтримку Уряду для розвитку своїх територій.

    П’ять ОТГ Чернігівщини, які першими пройшли процес створення ще у 2015 році, вже у 2016-му використали 31 мільйон гривень субвенції з держбюджету на формування інфраструктури. Так, Деснянська ОТГ реалізувала 18 проектів (на суму майже 11,4 мільйона гривень), Кіптівська — 9 (понад 5,3 мільйона гривень), Вертіївська — 7 (6 мільйонів), Парафіївська — 5 (майже 6 мільйонів), Макіївська — 4 проекти (майже 2,3 мільйона). Таким чином, за рахунок коштів з держбюджету в цих громадах покращено стан ряду дошкільних начальних закладів та шкіл, закладів культури та медицини. Також відремонтовано частину доріг комунального значення, проведено вуличне освітлення, в одному з населених пунктів підведено газ. Крім того, в Макіївській громаді розпочато роботи по перебудові приміщень під пожежне депо.

    І як показав час, ці громади залишаються у сфері уваги Уряду. Підтвердження цьому — вони знову в переліку ОТГ, які гарантовано отримають державні кошти на реалізацію найбільш життєво необхідних проектів і у 2017 році. Відповідна постанова Кабміну затверджена 7 червня цього року.

    Відрадно, що список ОТГ, які матимуть державну фінансову підтримку, розширився до 16 громад. Ті, хто вчасно зважили всі плюси об’єднання і переваги децентралізації та створили ОТГ минулого року, тепер також отримають субвенцію з держбюджету. Загальна сума коштів для Чернігівської області — 84,8 мільйона гривень. Всього ж Урядом для ОТГ передбачено 1,5 мільярда гривень.

    Варто зауважити, що принцип розподілу коштів не змінено — їх розмір для кожної ОТГ розраховується відповідно до її площі та кількості населення.

    Громади мають можливість використати субвенцію з держбюджету на модернізацію ЦНАПів, реконструкцію, переобладнання чи перепрофілювання приміщень бюджетних установ (при цьому обов’язкова вимога — застосування енергоефективних технологій). Кошти можуть бути спрямовані також на будівництво та ремонти доріг комунальної власності, закупівлю транспортних засобів — як для підвезення дітей до навчальних закладів, так і спеціальної рятувальної техніки та транспорту для лікувальних закладів. За держкошти можна осучаснити об’єкти водопостачання та водовідведення, вирішувати питання зі сміттєзвалищами. І це далеко не повний перелік всіх можливих проектів, на реалізацію яких передбачені кошти державної субвенції .

    Тож тепер виконкоми ОТГ, які ввійшли до Розподілу у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад, найближчим часом мають визначитися, на які першочергові інфраструктурні проекти використають кошти, аби забезпечити поступовий розвиток громад та покращити добробут людей. До речі, проекти мають відповідати плану соціально-економічного розвитку ОТГ та пройти погодження комісії Мінрегіону.

    Для інших територій області це — предметний приклад, як варто не зволікати з добровільним об’єднанням, а використовувати його переваги для потреб власних громад.

    Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації

    Об’єднання громад на Чернігівщині: вже 11 ОТГ готові до перших виборів

    Тиждень тому, 18 травня, голова Чернігівської облдержадміністрації Валерій Куліч затвердив висновок про відповідності проектів рішень про добровільне об’єднання територіальних громад у Малодівицьку селищну об’єднану територіальну громаду з центром в селищі Мала Дівиця Прилуцького району.

    Протягом травня це вже третій подібний документ: Бобровицька і Талалаївська громади отримали позитивний висновок від ОДА 5 і 12 травня відповідно. Таким чином уже 11 об’єднань вийшли на фінішну пряму – очікують на рішення Центральної виборчої комісії про призначення перших виборів голів і депутатів новостворених ОТГ. Нагадаємо, що нові представницькі органи вже діють у 19 об’єднаних громадах в області. Таким чином Чернігівщина не збавляє темпу і є одним із лідерів за активністю децентралізації в Україні.

    Прес-служба облдержадміністрації

    Децентралізація в області — шляхом важливих реформ

    8 вересня, у Чернігівській облдержадміністрації відбулася прес-конференція першого заступника голови ОДА Леоніда Сахневича щодо основних питань децентралізації у Чернігівській області.

    Він зазначив, що загалом, станом на серпень в Україні створено 177 об’єднаних територіальних громад (ОТГ), 798 громад ініціювали об’єднання та 245 подали заявки.

    В області, на виконання відповідної Постанови КМУ, на підставі громадських слухань, пропозицій районних рад було створено перспективний план формування територій громад Чернігівщини, який затвердили рішенням двадцять шостої сесії обласної ради 19 червня 2015 року. Цим планом передбачено об’єднання на території області 81-ї громади.

    33 територіальні громади, що були затверджені рішенням обласної ради, визнані Кабінетом Міністрів неспроможними або такими, що не відповідають Методиці.

    На сьогодні відповідно до чинного законодавства на території Чернігівської області процес об’єднання пройшли 19 місцевих рад (57 населених пунктів), утворивши 5 об’єднаних громад — Макіївську (Носівський район), Вертіївську (Ніжинський район), Парафіївську (Ічнянський район), Кіптівську та Деснянську (Козелецький район). Там уже проведено вибори голів об’єднаних громад.

    Крім того, у поточному році розпорядженнями голови Чернігівської ОДА затверджені ще 8 висновків щодо відповідності Конституції та законам України проектів рішень місцевих рад про добровільне об’єднання територіальних громад, якими передбачено утворення:

    • Остерської міської територіальної громади з центром у місті Остер;

    • Батуринської міської територіальної громади з центром у місті Батурин;

    • Гончарівської селищної територіальної громади з центром у селищі Гончарівське;

    • Лосинівської селищної територіальної громади з центром у селищі Лосинівка;

    • Мринської сільської територіальної громади з центром у селі Мрин;

    • Михайло-Коцюбинської селищної територіальної громади з центром у селищі Михайло-Коцюбинське;

    • Комарівської сільської територіальної громади з центром у селі Комарівка;

    • Коропської селищної територіальної громади з центром у селищі Короп.

    Також, відповідно до Бюджетного кодексу України та Закону України «Про Державний бюджет на 2016 рік», Макіївська, Вертіївська, Парафіївська, Кіптівська, Деснянська ОТГ перейшли на прямі міжбюджетні відносини з державною скарбницею.

    Також ці 5 громад отримали субвенцію з державного бюджету на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад у сумі 31,6 мільйонів гривень.

    Обласною державною адміністрацією вже погоджено 33 проектні заявки (майже 28 мільйонів).

    Кіптівський Центр надання адміністративних послуг

    - Процес децентралізації складний і тривалий, але це той шлях, який ми мусимо пройти. Ця реформа ключ до успіху у багатьох сферах життя, гарантія сталого розвитку місцевого самоврядування та сільських територій, — підсумував Леонід Сахневич.

    Департамент інформаційної діяльності

    та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації



    Об’єднані територіальні громади повинні забезпечувати розвиток територій

    Об’єднуючи населені пункти в територіальні громади, обов’язково необхідно спиратися на два основоположні принципи – добровільність і спроможність. На цьому акцентував увагу під час прес-конференції перший заступник голови Чернігівської обласної державної адміністрації Леонід Сахневич.

    Він вкотре озвучив, що створення об’єднаних територіальних громад здійснюється на виконання Закону України з чітким врахуванням Методики їх формування, затвердженої Кабінетом Міністрів. Таким чином, обласна державна адміністрація розглядає схвалені місцевими радами проекти рішень щодо добровільного об’єднання громад та надає висновки щодо їх відповідності Конституції та чинному законодавству. Наступним кроком ОДА є звернення до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів голів та депутатів місцевих рад. До повноважень облдержадміністрації також входить розробка Перспективного плану формування територій громад області.

    Як підкреслив Леонід Сахневич, у процесі об’єднання громад слід керуватися принципом: не нашкодити розвитку територій та життєдіяльності людей. Адже є реальна загроза, що новостворені територіальні громади можуть бути не визнані Кабінетом Міністрів спроможними. Тим самим не будуть мати фінансових преференцій з боку держави і перетворяться на звичайні сільські чи селищні ради без відповідних повноважень.

    Тому в ОДА так прискіпливо вивчають інфраструктурні та фінансові можливості, демографічні перспективи кожної територіальної громади. Якщо ж виявляється невідповідність проектів рішень щодо об’єднання громад чинному законодавству – документи повертаються для доопрацювання та формування виваженої позиції щодо доцільності створення на відповідній території об’єднаної територіальної громади.

    – Створити громаду просто на папері – не вихід, – переконаний Леонід Сахневич. – Необхідно, щоб територіальна громада була спроможною та перспективною.

    Серед факторів, що гальмують процес створення територіальних громад, перший заступник голови ОДА назвав недосконалість чинного законодавства. Він висловив сподівання, що найближчим часом Верховною Радою України будуть прийняті відповідні законодавчі акти, які полегшать процес об’єднання громад, гарантуючи спроможність їх функціонування та подальшого ефективного розвитку.

    Читайте також: Децентралізація в області — шляхом важливих реформ

    В Чернігівській області з 22 районів утворять 4 повіти

    Замість 22 районів в Чернігівській області мають залишитися 4 повіти, такі ідеї на експертному та проектному рівні сьогодні обговорюються у Києві. Планується, що центрами нових повітів стануть міста Чернігів, Ніжин, Прилуки та Новгород-Сіверський.

    Саме таке бачення моделі повітового устрою України пропонує один з основних експертів в реформах децентралізації Ігор Коліушко.

    Термін «повіти» вже визначений робочою групою конституційної комісії, яка працює над зміною адміністративно-територіального устрою України.

    Так, згідно пропозиції комісії місцеве самоврядування здійснюватиметься на трьох рівнях: громада (об'єднання поселень), повіт (об'єднання громад), реґіон (області, Крим, Київ).

    Формування нового адмінтерустрою України буде найбільш дискусійною частиною у децентралізаційній реформі. При тому, що децентралізація є метою, а нова адміністративно-територіальна структура — засобом, саме він часто перебирає на себе найбільше уваги громадськості, а також спричиняє найгостріші баталії. Фахівці наголошують: потребу нового устрою зумовлює сама ідея передання повноважень на низовий рівень. Для того, щоб система була ефективною, належить збільшити громади та райони. Інакше децентралізація повноважень і фінансів буде випусканням води у пісок.

    «Крій» нового адміністративно-територіального устрою був однією з причин провалу реформи у 2005 році, за каденції Романа Безсмертного. Ініціативу віце-прем'єра трактували передусім як намір «перерізати» межі районів — натомість мало хто цікавився змістом повноважень, які пропонувалося передати на місця.

    Голова Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко вважає, що сьогодні, на відміну від минулої декади, у суспільстві визріло усвідомлення неминучості реформи. «Нині ситуація сприятливіша для проведення реформи, — каже Коліушко. — Сьогодні вже визріло розуміння, що передати повноваження і фінанси на нижчі рівні неможливо, не провівши адміністративно-територіальної реформи. Просто нікому їх передавати. Крім того, за десять років усі вже зжилися з цією ініціативою. Тоді це було справді несподівано, люди подумали, що за тим ховається щось нечисте».

    Коліушко наголошує: проект повітового устрою є авторським баченням і запрошенням до дискусії.

    Чому «повіт» — не «район»

    Перш ніж перейти до схеми, варто зупинитися на тих повноваженнях, які «осядуть» у повіті.

    У повітової влади буде набагато менше повноважень, аніж у нинішньої районної. Більшість функцій перейде на низовий рівень, до громад. Натомість повітове самоврядування візьме на себе відповідальність за справи, які неможливо вирішити на базовому щаблі, — насамперед це стосується до медичної допомоги вторинного рівня (йдеться про лікарні зі стаціонаром). Окрім того, у повітових центрах працюватимуть представники виконавчої влади держави — державні урядники, які стежитимуть за законністю в діяльності органів місцевого самоврядування. Зокрема, урядники матимуть право зупинити рішення місцевих рад, якщо вони порушують закон або виходять за межі повноважень, з одночасним зверненням до суду.

    Отже, поділ областей на повіти (або можна сказати — гуртування громад у повіти) відбуватиметься з урахуванням двох основних факторів: здатністю адміністративно-територіальної одиниці забезпечити мешканців якісними медичними послугами, а також можливістю ефективного контролю над місцевою владою.

    В експертній пропозиції Ігоря Коліушка передбачено створення 129 повітів на всій території України замість 490 районів, а також близько 1,5 тисяч громад замість 11,5 тисяч суб'єктів місцевого самоврядування у нинішньому статусі. З тих 129 повітів 10 припадає на окуповану частину Донбасу, а 8 — на Крим із Севастополем.

    Коліушко намагався проектувати повіти рівномірними. Так, 104 із 129 спроектованих повітів охоплюватимуть від 200 до 400 тис. мешканців. На думку експерта, це оптимальна кількість населення для «нових районів». Принаймні 6 повітів будуть меншими (понад 150 тис. мешканців). Ще 19 повітів будуть більше заселеними, ніж звичайні; зокрема, у 8 повітах замешкає понад 800 тисяч осіб.

    Найзаселеніші повіти зосереджуватимуться довкола реґіональних центрів. Майже кожний обласний центр має «взяти під опіку» також прилеглі райони: подекуди — один, подекуди — по кілька. Скажімо, Житомирський повіт пропоновано сформувати з самого Житомира та 6 прилеглих районів. Загалом найбільше заселеними повітами, за проектом Коліушка, виходять: Київський — 2,8 млн. осіб, Харківський — 1,68 млн. осіб.

    Експерти пояснюють, що обласні центри залишатимуться лідерами для мешканців прилеглих районів. Зокрема, вони матимуть перевагу над районними центрами чи містами обласного підпорядкування (як потенційними центрами повітів) завдяки розвитку медичної інфраструктури. Для прикладу, в проекті повітового устрою іншого авторитетного експерта, Юрія Ганущака, передбачено створення на Львівщині великого Львівського повіту, який широкою смугою тягнутиметься від українсько-польського кордону до межі Тернопільської та Івано-Франківської областей. Ганущак розглядає майбутні повіти насамперед як шпитальні округи. За таких умов головним фактором у формуванні повітового поділу та визначенні адміністративного центру стає наявність розвинутої лікарні.

    Утім, Ігор Коліушко пропонує не покладатися винятково на «медичний» критерій. «Важлива функція повітів — це робота державного урядника, який замінить теперішні адміністрації і контролюватиме місцеве самоврядування; на повітовому рівні також діятимуть державні інспекції тощо. З цієї точки зору нам слід уникати великих диспропорцій. Що уніфікованішими будуть повіти, то краще: однакові штати, однакове фінансування, однакові стандарти», — пояснює Коліушко.

    Водночас керівник Центру політико-правових реформ зазначає, що серед експертів, які фахово опрацьовують тему місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою, бачення повітового структурування здебільшого збігаються: «Більш-менш зрозуміло, на базі яких районів формуватимуться повіти і де буде повітовий центр. Скажімо, у нас із Юрієм Ганущаком, попри те що він пропонує близько 100 повітів, а я — 129, приблизно дві третіх повітів співпадають. У багатьох випадках інших варіантів просто немає».

    Ігор Коліушко додає: межі повітів не є остаточними. Достеменно про межі «нових районів» доцільно говорити після утворення об'єднаних громад.

    «Мінотарні» райони

    На думку декотрих експертів, кшталтування повітів спричинить невдоволення тих районів, які після реформи втратять «високий» статус. І навпаки, ті райони та міста, котрі, як можна сподіватися, стануть «центровими», активно підтримають реформу.

    Натомість Ігор Коліушко закликає не сприймати майбутні повіти у лекалах нинішнього району. Навпаки: все, що стосується до життєдіяльності поселень, перейде на низовий рівень, а не «втече» до нового повітового центру. «Реформа спрямована на те, щоби на житті людей не позначалося те, чи ти є повітовим центром, чи не повітовим центром. Кожне місто стане центром громади, і всі матимуть рівні можливості розвитку. Навпаки, малі міста отримають додаткові перспективи. Скажімо, за нинішнього устрою міста обласного значення мають перевагу над тими. Тепер вони вирівнюються. Наприклад, якщо ти історичне місто – розвивайся як історичний туристичний об'єкт, розбудовуй транспортну інфраструктуру, залучай інвестиції. Відтепер усі дістають рівні шанси», — пояснює експерт.

    Українці готуються до нового «крою» адміністративно-територіального устрою

    Базові послуги будуть зосереджені на рівні громади. Зокрема, людям доведеться їздити за різними довідками не «в район», а до центру громади. Децентралізація повноважень зумовить і «децентралізацію» чиновницького апарату, адже багатьом держслужбовцям доведеться перейти на роботу в органи місцевого самоврядування. Повітовий апарат буде набагато меншим, аніж нинішній районовий.

    «Люди майже не матимуть стосунку до повітів у повсякденні. Ніяких адміністративних послуг у повітовому центрі не надаватимуть. Там сидітимуть державні чиновники, котрі здійснюватимуть нагляд і контроль за місцевою владою. Грубо кажучи, вони спілкуватимуться не з людьми, а з органами місцевого самоврядування», — зазначає Коліушко.

    Час тисне

    Правду казавши, адміністративно-територіальна реформа йде украй повільно. Українська влада має лише кілька місяців, щоб забезпечити конституційні зміни, уможливити об'єднання громад і запустити новий адміністративно-територіальний устрій. На чергових місцевих виборах (які, згідно з Конституцією, відбудуться 25 жовтня) українці обиратимуть нову локальну владу. Ці вибори мають відбуватися під нові повноваження і в нових виборчо-громадних чи виборчо-повітових округах, інакше реформу доведеться відкласти до наступних виборів. У деяких країнах Європейської Унії реформа децентралізації тривала багато років — а в Україні вона має відбутися в режимі «бліц», без зволікання, без можливості на експерименти й права на помилки. Ціна прорахунку — дуже висока. «Інакше ми не здобудемо шансу на розвиток, — каже Ігор Коліушко, — а відтак, в умовах теперішнього зовнішнього тиску, під загрозою опиняється існування держави».

    Чернігівщина: події і коментарі за матеріалами zbruc.eu

    За досвідом до Деснянської об'єднаної територіальної громади

    Виїзне засідання Прилуцької районної Асоціації місцевих рад відбулося у Деснянську об’єднану територіальну громаду Козелецького району Чернігівської області за участі керівництва району, працівників виконавчого апарату районної ради, керівників структурних підрозділів райдержадміністрації (за окремим визначенням) та сільських, селищних голів району. Зустріч відбулася в дружній атмосфері, у формі продуктивного діалогу. На всі запитання прилучани отримали детальні вичерпні відповіді.

    Об'днання територіальних громад

    Робота щодо створення об’єднаних територіальних громад у районі продовжується. На підтвердження цього 12 липня відбулася нарада з сільськими, селищними головами з питання створення Малодівицької об’єднаної територіальної громади з центром в смт Мала Дівиця за участю голови райдержадміністрації Валентини Ковтун та голови районної ради Василя Малика.

    Керівництвом району проведено інформаційно-розяснювальну роботу з представниками, Малодівицької, Великодівицької, Товкачівської, Мазківської, Дмитрівської, Білорічицької, Петрівської, Погребівської, Піддубівської, Знамянської, Обичівської, Рудівської територіальних громад, сільськими, селищним головами, депутатами сільських, селищної та районної рад щодо порядку створення територіальної громади та перспектив подальшого її розвитку. Присутніх хвилювали питання фінансової спроможності об’єднаної громади, її кадрове забезпечення.

    Маємо надію, що дане питання вирішиться позитивно і в районі будуть створені самодостатні, перспективні, фінансово незалежні територіальні громади.



    07 липня відбулася нарада з сільськими, селищними головами з питання створення Линовицької об’єднаної територіальної громади з центром в смт Линовиця за участю голови райдержадміністрації Валентини Ковтун та голови районної ради Василя Малика. Проведення послідуючих нарад з громадами по питанню створення об’єднаних територіальних громад з перспективними територіальними центрами в смт Мала Дівиця, с. Манжосівка та с. Яблунівка планується вже найближчого часу.

    На розширеній апаратній нараді розглядали питання

    адміністративно-територіальної реформи

    25 травня голова райдержадміністрація Валентина Ковтун провела розширену апаратну нараду. В ході наради були розглянуті питання:

    - про розробку перспективного плану формування спроможних (обʼєднаних) територіальних громад Прилуцького району проінформував Денис Росовський – перший заступник голови райдержадміністрації;

    - про роботу Прилуцького районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з сім’ями та особами, які опинилися в складних життєвих обставинах, доповіла Наталія Дементєва – директор районного центру соціальних служб для сімʼї, дітей та молоді;

    - про основні завдання та пріоритетні напрямки діяльності Прилуцького міськрайонного управління Головного управління Держсанепідемслужби у Чернігівській області у 2015 році доповів Олександр Халімоненко – в. о. начальника Прилуцького міськрайонного управління Головного управління Держсанепідемслужби у Чернігівській області.

    Зокрема, по першому питанню Денис Росовський проінформував присутніх про підготовку робочою групою у районі пропозицій до перспективного плану об’єднання територіальних громад.Пропонується до розгляду створити у районі 5 об’єднаних громад - Линовицька, Малодівицька, Ладанська, Яблунівська та Манжосівська. Вивчається питання щодо створення Сухополов’янської територіальної громади.Дані пропозиції будуть проаналізовані і затверджені на найближчому пленарному засіданні сесії обласної ради.

    По завершенні розширеної наради голова райдержадміністрації Валентина Ковтун провела робочу нараду з заступниками голови райдержадміністрації, керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації, районних організацій і служб, в ході якої були обговорені питання життєдіяльності району.

    Зокрема, були обговорені питання виконання показників Програми економічного та соціального розвитку району на 2015 рік у галузі промисловості, аграрного сектора, бюджету, виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ, стану заборгованості за енергоносії, фінансування соціальних виплат, благоустрою території району, утримання бюджетних закладів.

    Серед важливих і актуальних питань, які розглядалися на нараді, були питання роботи закладів охорони здоров’я, освіти, стану зайнятості населення, проведення весняно-польових робіт, безпеки населення району та попередження виникнення надзвичайних ситуацій, підведені підсумки участі району в Миколиному ярмарку м.Прилуки 23 травня.

    Підвела підсумки наради голова райдержадміністрації Валентина Ковтун та дала ряд доручень.

    Нарада в райдержадміністрації з питань підготовки пропозицій до перспективного плану формування територій громад Прилуцького району

    15 травня за головування голови райдержадміністрації Валентини Ковтун, за участю першого заступника голови райдержадміністрації Дениса Росовського відбулася нарада з сільськими, селищними головами району з питань підготовки пропозицій до перспективного плану формування територій громад Прилуцького району.

    Про основні положення постанови КМУ від 08.04.2015 року №214 "Про затвердження методики формування спроможних територіальних громад" та Закону України "Про добровільне об"єднання громадян" поінформував учасників наради Ярослав Жиденко - керівник Офісу реформ по Чернігівській області.

    Учасники наради активно обговорювали пропозиції по формуванню списку спроможних територіальних громад району.

    Валентина Ковтун підвела підсумки наради та дала доручення виконавцям по підготовці пропозицій до перспективного плану формування територій громад Прилуцького району.

    В райдержадміністрації говорили про адміністративну реформу

    05 березня в рамках проведення інформаційно-комунікаційної кампанії щодо роз’яснення основних положень Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні за участі в.о. голови райдержадміністрації Д.Росовського, голови районної ради Л.Татарченко, відповідальних працівників райдержадміністрації та районної ради, керівників установ та організацій району, селищних та сільських голів був проведений круглий стіл, на якому обговорили питання реформування територіального управління в Україні, фінансової та податкової децентралізації, принципів та форм співробітництва територіальних громад, основні засади добровільного об’єднання територіальних громад, питання адміністративно-територіального устрою України. Лекції з даних питань читали В.Бойко – директор Чернігівського ЦППК, Ю.Вдовенко – консультант з питань реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

    Відділ інформаційної діяльності та комунікацій

    з громадськістю апарату райдержадміністрації



    На розширеній апаратній нараді обговорили проект змін до Конституції України

    28 липня голова райдержадміністрації Іван Тютюнник провів розширену апаратну нараду з заступниками голови райдержадміністрації, керівниками та спеціалістами структурних підрозділів райдержадміністрації, керівниками районних організацій і служб.

    Одним з питань, яке було винесене на розгляд розширеної апаратної наради стосувалося внесення змін до Конституції України.

    З основними положеннями проекту Закону України «Про внесення змін до Конституції України» ознайомив учасників наради начальник Прилуцького міськрайонного управління юстиції Віктор Данілевський.





    Обговорили проект змін до Конституції України

    27 червня голова райдержадміністрації Іван Тютюнник. за участі голови районної ради Лариси Татарченко, провів засідання круглого столу, присвячене 18-й річниці Конституції України «Конституція України на шляху до децентралізації влади».

    Участь у засіданні взяли члени районного оргкомітету з проведення обговорення змін до Конституції України, представники органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадськості, засоби масової інформації.



    Учасники засідання, вшановуючи діючий Основний закон України, засвідчили значимість української конституційної думки, згадавши першу демократичну Конституцію Пилипа Орлика, акцентували на необхідності удосконалення діючої Конституції незалежної України в частині внесення змін до системи організації влади, адміністративно-територіального устрою. Було обговорено проект Закону України «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)», підготовлений Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житло-комунального господарства України, зосереджено також на вчорашньому внесенні до парламенту змін до Основного Закону, запропонованих Президентом України Петром Порошенком.



    Підсумком засідання стало те, що сьогодні в державі склалася унікальна ситуація, коли є політична воля Президента України щодо децентралізації влади та впровадження реформи місцевого самоврядування і підтримка цього курсу Прем’єр-міністром, Урядом та всім українським суспільством. Таке поєднання зусиль дасть можливість найближчим часом здійснити ті необхідні перетворення, які змінять нашу країну.

    В цілому запропоновані зміни позитивно сприйняті учасниками засідання.



    Відділ інформаційної діяльності та комунікацій

    з громадськістю апарату райдержадміністрації



    Зміни - потрібні, але головне - фінансова основа


    На засіданні Громадської ради, яке провів її голова Сергій Добренький і в якому взяв участь голова райдержадміністрації Іван Тютюнник 11 червня, були розглянуті ряд питань, що охоплюють різні сфери життєдіяльності району.

    Долучились члени Громадської ради і до обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)». З роз`ясненнями щодо змін до Конституції України на реалізацію Реформи місцевого самоврядування та курсу Уряду на децентралізацію влади в Україні виступила начальник відділу інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю апарату райдержадміністрації Лідія Симоненко.



    Зацікавленість учасників засідання проектом Закону України «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)» зрозуміла, адже саме зміни до Основного Закону в питанні реформування місцевого самоврядування і децентралізації влади мають не просто змінити розподіл повноважень владних органів, а виробити систему повсюдності та спроможності місцевого самоврядування, а значить забезпечити сталий розвиток адміністративно-територіальних одиниць і в результаті покращити життя людей.



    Основні положення членами Громадської ради сприйнялися позитивно. Актуальною визначена стаття 142 (розділ ХІ) щодо матеріальних та фінансових основ місцевого самоврядування, де закріплене право місцевого самоврядування на частку загальнонаціональних податків.

    Як зазначено в ході обговорення, положення про те, що «обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування відповідає повноваженням, передбаченим Конституцією та законами» є особливо принциповим і без його точного визначення та передбачення реалізувати запропоновані зміни дуже складно.


    Відділ інформаційної діяльності та комунікацій з

    громадськістю апарату райдержадміністрації




    Триває загальнодержавне обговорення реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади


    15 травня під головуванням Віце-прем'єр-міністра України – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Володимира Гройсмана відбулася селекторна нарада, на якій обговорили Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Участь у нараді взяв заступник голови – керівник апарату облдержадміністрації Сергій Журман.

    Відкриваючи нараду, Володимир Гройсман зазначив, що очікує від регіонів сприяння у всебічному обговоренні громадськістю Концепції реформування. За його словами, чим всеохопнішим стане обговорення її засад, тим якіснішим буде саме реформування.

    Основою Концепції реформування влади є її децентралізація, забезпечення інтересів громадян на відповідних територіях, узгодження інтересів держави та територіальних громад, недопущення монополізації влади. Власне це є партнерством влади і громади.

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, яке є координатором реформи, пропонує необхідні законодавчі зміни прийняти вже до кінця поточного року, з початком 2015 року розпочати перехідний період, а у жовтні вже провести вибори на новій територіальній основі.

    Регіони активно підключилися до обговорення основних положень Концепції. Представники областей озвучили низку зауважень та пропозицій, які, на їхню думку, мають бути враховані при внесенні змін у законодавство. Зокрема, втілюючи нові принципи функціонування територіальних громад, не допустити нерівномірного розвитку регіонів, проводити місцеві вибори на мажоритарній основі, законодавчо закріпити високі стандарти у всіх сферах життєдіяльності громад, започаткувати інститут муніципальної міліції ті інші.

    Непоодинокою виявилася думка представників регіонів про те, що деякі ініціативи можна починати втілювати зараз, не чекаючи, коли стартуватиме реформа, оскільки ці зміни в суспільстві та економіці назріли давно і є вкрай необхідними.

    Врахувавши усі коментарі представників регіонів, Володимир Гройсман подякував за активну позицію областей та участь у розробці, обговоренні та вдосконаленні шляхів втілення Концепції. Наостанок він наголосив, що ця реформа є найфундаментальнішою, яка по своїй суті об’єднує уряд і громаду.



    Департамент інформаційної діяльності

    та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації

    Назад



    16 Листопада 2017 16:46
    16 Листопада 2017 16:44
    16 Листопада 2017 16:40
    10 Листопада 2017 14:38
    10 Листопада 2017 14:38
    10 Листопада 2017 14:37
    10 Листопада 2017 14:34
    10 Листопада 2017 14:32
    03 Листопада 2017 16:44
    03 Листопада 2017 16:42
    03 Листопада 2017 16:40
    03 Листопада 2017 16:37