Прилуцька РДА
Анонси

















    Новини, оголошення

    Назад

    Графік роботи виїзних громадських приймалень за участю приватних та державних нотаріусів Чернігівської області на ІV квартал 2016 року.doc



    Перейменування вулиці не зобов’язує відразу змінювати реєстрацію – Мін’юст

    Про це йдеться у відповіді Міністерства юстиції України, яку Український інститут національної пам’яті отримав на свій лист від 28 березня 2016 року щодо скасування адміністративного збору за внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

    Як повідомляється в листі, Законом України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» не визначено певного терміну для внесення змін щодо місцезнаходження юридичної особи, місця проживання фізичної особи у зв’язку зі зміною назви (перейменуванням) скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об’єктів топоніміки населених пунктів.

    Враховуючи вищезазначене, суб’єкти господарювання можуть вносити зміни щодо назви вулиці у загальному порядку при внесенні змін до своїх установчих документів, пов’язаних зі зміною складу своїх учасників (засновників, власників), структури управління тощо.

    Український інститут національної пам’яті



    Порядок видачі документів про державну реєстрацію актів цивільного стану.

    Право на отримання та порядок видачі документів про державну реєстрацію актів цивільного стану регулюється Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» від 01.07.2010 №2398-VI, Порядком ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2007 № 1064 (із змінами), та Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженими наказом Міністерства юстиції України 18.10.2000 за № 52/5 (у редакції наказу Мін'юсту 24.12.2010 № 3307/5).

    Особа може повторно отримати документи про державну реєстрацію актів цивільного стану у випадку, якщо оригінал було вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено та у разі внесення змін до актового запису чи його поновлення, а у випадку, коли видача свідоцтв не передбачена чинним законодавством – видаються витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

    Повторна видача документів про державну реєстрацію актів цивільного стану здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану, а також дипломатичними представництвами та консульськими установами України за заявами певного кола осіб.

    Свідоцтво про народження може повторно отримати особа, якій виповнилося 16 років, за наявності паспорта (паспортного документа), а також батьки та усиновителі незалежно від віку дитини, опікуни, піклувальники, представники закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина, органу опіки та піклування. Особі, позбавленій батьківських прав, свідоцтва про народження дітей повторно не видаються.

    Свідоцтво про смерть повторно видається другому з подружжя, а також дітям, у тому числі й усиновленим, та їх законним представникам, близьким родичам померлого (братам і сестрам, онукам, діду і бабі як з боку батька, так і з боку матері), особі, яка є спадкоємцем за законом або заповітом, представнику органу опіки та піклування у разі виконання ним повноважень з опіки та піклування стосовно осіб, які мають право на отримання такого свідоцтва.

    Свідоцтва про шлюб, розірвання шлюбу та зміну імені видаються особам, щодо яких складено актовий запис.

    Свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану можуть повторно видаватись на підставі нотаріально посвідченої довіреності.

    Після припинення шлюбу внаслідок його розірвання свідоцтва про шлюб не видаються. У даному випадку особа може отримати витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про шлюб щодо підтвердження дошлюбного прізвища.

    Особа, яка має намір отримати документ повторно, може особисто звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану з письмовою заявою або надіслати її поштою. Особам, які звернулися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану особисто, документи про державну реєстрацію актів цивільного стану повторно видаються того самого дня при пред'явленні ними паспорта або паспортного документа. За заявою, яка надійшла поштою, документ надсилається в 15-денний строк до відділу державної реєстрації актів цивільного стану України за місцем проживання заявника. В заяві щодо повторної видачі свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану зазначаються: прізвище, власне ім'я, по батькові та адреса заявника; прізвище власне ім'я, по батькові особи, щодо якої запитується свідоцтво; яке необхідно свідоцтво; коли і яким органом державної реєстрації актів цивільного стану складено актовий запис цивільного стану; мета запиту цього свідоцтва та проставляється підпис заявника. У випадку витребування свідоцтва про народження додатково зазначаються прізвище, власне ім'я, по батькові батьків. У разі витребовування свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу зазначаються прізвища, власні імена, по батькові обох з подружжя.

    Фізична особа має право на отримання витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян стосовно відомостей про себе та про своїх родичів по досягненні 16-річного віку за умови пред'явлення паспорта та документів, що підтверджують родинні стосунки. Особа має право звернутися із заявою про отриманням витягу до відділу державної реєстрації актів цивільного стану незалежно від місця проживання та місця державної реєстрації акта цивільного стану. За заявою про видачу витягу, яка подана до відділу державної реєстрації актів цивільного стану не за місцем державної реєстрації актів цивільного стану, витяг видається тільки після надходження підтвердження відповідності відомостей у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян та в паперовому носії актового запису цивільного стану.

    У разі відсутності як першого так і другого примірників актового запису, відділом державної реєстрації актів цивільного стану заявникові видається витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про відсутність актового запису цивільного стану, для вирішення питання поновлення документу.

    Видача свідоцтв здійснюється після оплати державного мита, якщо особу не звільнено від його оплати згідно Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 за №7-93.

    Витяг видається після оплати його вартості, в сумі 73 грн., встановленої Постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2007 № 1064 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян» (із змінами і доповненнями). За видачу витягів пільг по оплаті чинним законодавством не передбачено.

    Головний спеціаліст Прилуцького міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області Ю.В. Дмитрієвська



    Місцеві центри отримають нову функцію у сфері державної реєстрації громадських формувань

    Відтепер зареєструвати громадське об’єднання можна буде у місцевих центрах з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

    Для створення доступних умов для легалізації громадських формувань Міністерством юстиції України прийнято рішення створити нові точки доступу до реєстрації громадських об’єднань та наділити місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги функціями з прийняття та видачі документів для державної реєстрації громадських організацій.

    На даний час у Чернігівській області діють 3 таких центри (у м.Чернігів, у м.Ніжин,у м.Мена), а з 1 вересня 2016 у Чернігівській області запрацюють ще 19 бюро правової допомоги у складі місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

    Отже, на підставі наказу Міністерства юстиції України від 17.06.2016 № 1717/5 у місцевих центрах з надання безоплатної вторинної правової допомоги працюватиме фронт-офіс на підставі Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 № 359/5.

    У місцевих центрах з надання безоплатної правової допомоги також прийматимуть та видаватимуть документи для державної реєстрації та внесення змін у відомості громадських формувань, які не мають статусу юридичної особи, зокрема це стосується громадських об’єднань, третейських судів, творчих спілок, професійних спілок, структурних підрозділів політичних партій, а також місцевих організацій роботодавців та їх об’єднань.

    Адреса Чернігівського МЦ: 14005, м. Чернігів, пр-кт. Миру, буд. 49а, офіс 1003

    Адреса Ніжинського МЦ: 16600, м. Ніжин, вул. Богуна, буд. 8

    Адреса Менського МЦ: 15600, м. Мена, вул. Червона площа, буд. 9



    ІНФОРМАЦІЯ ДО ВІДОМА!!!

    У зв'язку із започаткуванням з 01.12.2015 року роботи по наданню адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно через центри надання адміністративних послуг, адміністраторами Міськрайонного Центру надання адміністративних послуг Прилуцької міської ради та на виконання розпорядження №1065-р від 07.10.2015р. Кабінету Міністрів України повідомляємо , що з метою забезпечення зручних та доступних умов для реалізації фізичними і юридичними особами прав на одержання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації прав на нерухоме майно та виконання завдань, пов’язаних з проведенням децентралізації, з пропозиції Міністерства юстиції одночасного надання послуг з прийому та видачі документів суб’єктам звернень проводиться державними реєстраторами територіальних органів Міністерства та адміністраторами центрів надання адміністративних послуг до завершення здійснення заходів, пов’язаних з децентралізацією, що полягають у законодавчому врегулюванні питання децентралізації повноважень органів у таких сферах та прийнятті виконавчими органами міської, селищної ради або Київської, Севастопольської міської держадміністрації, районної, районної у мм. Києві, Севастополі держадміністрації рішень про можливість забезпечення ними здійснення переданих функцій і повноважень,Через центри надання адміністративних послуг.

    Через центри надання адміністративних послуг, адміністраторами Міськрайонного Центру надання адміністративних послуг Прилуцької міської ради надаються наступні послуги з прийому та видачі документів суб'єктам звернень, а саме:

    1) видача витягу, інформаційної довідки, виписки з Державного реєстру речових прав на ненрухоме майно;

    2) державна реєстрація права власності на приватизовану та кооперативну квартиру;

    3) державна реєстрація виникнення, переходу, припинення права оренди та постійного користування земельних ділянок державної, комунальної форми власності;

    4) державна реєстрація виникнення, переходу, припинення права господарського відання та оперативного управління на об'єкти нерухомого майна;

    5) державна реєстрація права власності на новозбудований або реконстуйований об'єкт, збудований в результаті діяльності житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу;

    6) державна реєстрація права власності на нерухоме майно без видачі свідоцтва про право власності (перереєстрація);

    7) державна реєстрація права власності з видачею свідоцтва про право власності на новосформовану земельну ділянку, в порядку відведення із земель державної, комунальної власності;

    8) державна реєстрація виникнення обтяжень.

    Прилуцьке міськрайонне управління юстиції

    ОГОЛОШЕННЯ

    Кожного четверга з 10:00 год. до 13:00 год. Ніжинським місцевим центром надання безоплатної вторинної правової допомоги буде здійснюватися прийом громадян для надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Прилуки, вул. Київська, буд. 224, ІІ поверх (у приміщенні Прилуцької районної державної наторіальної контори).

    Попередній запис проводиться за телефоном Центру (04631) 2-40-05 або за телефоном Прилуцького міськрайонного управління юстиції (04637) 5-38-23.

    До Центу можуть звернутись для отримання правової допомоги:

    1. Особи, які перебувають під юрисдикцією України, якщо середньомісячній сукупний дохід їхньої сім’ї нижчий суми прожиткового мінімуму, тобто малозабезпечені громадяни.

    2. Особи, віднесені до вразливих верств населення (інваліди, члени багатодітних сімей, діти – сироти, учасники бойових дій, учасники АТО, учасники війни та особи, прирівняні до них, що мають статус біженців та інші).

    Допомога надається в справах, що відносяться до таких галузей права: право соціального забезпечення; житлове; земельне; трудове; адміністративне; спадкове; сімейне, медичне; виконавчого провадження; інше.

    Безоплатна вторинна правова допомога Центру включає:

    1. Захист (від обвинувачення);

    2. Здійснення представництва інтересів осіб в судах, в інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами;

    3. Складання документів процесуального характеру;

    4. Надання консультацій, роз’яснення з питань роботи Центру.

    За додатковою інформацією звертатися: Чернігівська область, м. Ніжин, вул. Богуна, буд. 8 або тел. (04631) 2-40-05.

    Прилуцьке міськрайонне управління юстиції

    Плата за проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень внесення змін до записів Державного реєстру прав

    1. За державну реєстрацію прав справляється адміністративний збір у такому розмірі:

    1) за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно:

    для фізичних осіб:

    щодо розташованих на земельних ділянках об’єктів нерухомого майна площею до 100 квадратних метрів - 0,07 мінімальної заробітної плати;

    щодо розташованих на земельних ділянках об’єктів нерухомого майна площею до 200 квадратних метрів - 0,1 мінімальної заробітної плати;

    щодо розташованих на земельних ділянках об’єктів нерухомого майна площею більше 200 квадратних метрів - 0,2 мінімальної заробітної плати;

    щодо земельних ділянок - 0,1 мінімальної заробітної плати;

    для юридичних осіб:

    щодо об’єктів нерухомого майна площею до 500 квадратних метрів - 0,3 мінімальної заробітної плати;

    щодо об’єктів нерухомого майна площею понад 500 квадратних метрів - 0,6 мінімальної заробітної плати;

    щодо об’єктів нерухомого майна площею понад 5000 квадратних метрів - 1,4 мінімальної заробітної плати;

    2) за державну реєстрацію іншого речового права на нерухоме майно, крім права оренди землі, - 25 відсотків розміру адміністративного збору за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно;

    3) за державну реєстрацію обтяження права на нерухоме майно - 0,07 мінімальної заробітної плати;

    4) за державну реєстрацію права оренди земельної ділянки - 0,06 мінімальної заробітної плати;

    5) за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, - 0,04 мінімальної заробітної плати.

    Адміністративний збір справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної пла-ти у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаю-ться відповідні документи для проведення державної реєстрації прав.

    ВАЖЛИВО!!!! Від сплати адміністративного збору звільняються:

    - органи державної влади та органи місцевого самоврядування;

    - фізичні та юридичні особи під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному цим Законом;

    - особи, визначені пунктами 18, 29, 34 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито"

    При проведенні державної реєстрації прав заявник, окрім адміністративного збору, сплачує за отримання витягу з Державного реєстру прав.

    Органи державної влади, органи місцевого самоврядування звільняються від плати за надання витягу з Державного реєстру прав під час проведення державної реєстрації прав.

    У разі відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень адміністративний збір не повертається, а плата за надання витягу з Державного реєстру прав підлягає поверненню.

    У разі відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір та плата за надання витягу з Державного реєстру прав підлягають поверненню.

    Провідний сеціаліст ВДРРПНМ РС Прилуцького МРУЮ

    Оленченко М. В.

    01.01.2015 р. набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.12.2014 р. № 722 “Деякі питання надання інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження”, якою затверджено Порядок доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, адвокатів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — Порядок).

    Згідно п. 3 вищевказаної постанови Уряду визначено, що до 1 жовтня 2015 року до укладення договору про надання доступу до Державного реєстру прав та отримання електронного цифрового підпису для роботи з Державним реєстром прав суди, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи доходів і зборів, органи Служби безпеки та інші органи державної влади (посадові особи) мають право отримувати інформаційну довідку з Державного реєстру прав у паперовій формі, як за об'єктом нерухомого майна, так і за суб'єктом права на нього, на підставі письмового запиту, форму та вимоги до заповнення якого встановлює Міністерство юстиції. В інформаційній довідці зазначається інформація, наявна в Державному реєстрі прав, залежно від змісту запитуваної інформації.

    Слід зазначити, що Порядком визначено умови та підстави безпосереднього доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, нотаріусів, адвокатів (далі - користувачі) до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — Державний реєстр прав), Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек (далі — реєстри) у зв'язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом, а також механім користування такими реєстрами.

    Доступ користувачів до Державного реєстру прав та реєстрів надається (припиняється) на підставі договору, укладеного між таким користувачем та адміністратором Державного реєстру прав.

    У разі коли користувачем є посадова особа органу державної влади або органу місцевого самоврядування, договір укладається між органом, у якому працює такий користувач, та адміністратором Державного реєстру прав. Якщо користувачем є державний нотаріус, договір укладається між державною нотаріальною конторою, у якій працює такий користувач, та адміністратором Державного реєстру прав. Доступ користувачів до Державного реєстру прав та реєстрів здійснюється з використанням електронного цифрового підпису.

    Користувач під час здійснення повноважень, визначених законом, користується інформацією про зареєстровані речові права, їх обтяження на об'єкт нерухомого майна з Державного реєстру прав. За відсутності інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно у Державному реєстрі прав користувач використовує інформацію про зареєстровані речові права з Реєстру прав власності на нерухоме майно, про обтяження речових прав з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та про іпотеки з Державного реєстру іпотек щодо цього об'єкта.

    Адміністратором Державного реєстру речових прав на нерухоме майно є ДП “Національні інформаційні системи” ( адреса Чернігівської філії ДП “Національні інформаційні системи” - 14013, м. Чернігів, вул. Олександра Молодчого, 44, оф. 52, http://nais.gov.ua/).

    В котрий раз нагадуємо, що отримання необхідної в службовій діяльності інформації здійснюється на договірних засадах, з метою забезпечення можливості подальшої безперешкодної роботи користувачам необхідно до 01.10.2015 року вжити вичерпні заходи стосовно отримання доступу, оскільки після 1 жовтня поточного року органи державної реєстрації прав будуть позбавлені можливості надавати відповідну інформацію.

    Порядок проведення державної реєстрації права власності в результаті поділу об'єкта нерухомого майна

    Відповідно до ст. 319 Цивільного кодексу України (далі — Кодекс) власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник нерухомого майна може розпоряджатися своїм майном керуючись власними переконаннями і власною волею не порушуючи при цьому інтереси інших осіб. Тобто, власник майна або уповноважена ним особа можуть поділити нерухоме майно або виділити з нього певну частину.

    Відповідно до ч.1 ст.182 Кодексу право власності та інші речові права на нерухоме майно, яке утворилося внаслідок поділу або виділу частки з об'єкта нерухомого майна або об'єднання об'єктів нерухомого майна, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

    При цьому, відповідно до ч.3 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

    Відповідно до ст.367 Кодексу майно, що є у спільній частковій власності, може бути поділене в натурі між співвласниками за домовленістю між ними. У разі поділу спільного майна між співвласниками право спільної часткової власності на нього припиняється.

    Разом із тим, Кодекс встановлює порядок виділу та поділу майна, що належить особам на праві спільної сумісної власності. Майно, що є у спільній сумісній власності, може бути поділене між співвласниками за домовленістю між ними. У разі поділу майна, що є у спільній сумісній власності, вважається, що частки співвласників у праві спільної сумісної власності є рівними, якщо інше не встановлено домовленістю між ними або законом. За рішенням суду частка співвласника може бути збільшена або зменшена з урахуванням обставин, які мають істотне значення. У разі поділу майна між співвласниками право спільної сумісної власності на нього припиняється (ч.1-3 ст.372 Кодексу).

    Звертаю увагу, що не підлягають поділу об'єкти нерухомого майна, до складу яких входять самочинно збудовані (реконструйовані, переплановані) об'єкти нерухомого майна. Питання щодо поділу об'єктів нерухомого майна може розглядатись лише після визнання права власності на них відповідно до закону.

    Основними документами щодо поділу ОНМ є: договір про поділ нерухомого майна (нотаріально посвідчений) або рішення суду про поділ нерухомого майна.

    Поділ на самостійні об'єкти нерухомого майна провадиться відповідно до законодавства з наданням кожному об'єкту поштової адреси.

    Об'єкти, що утворилися в результаті поділу, підлягають технічній інвентаризації. Законодавством України також передбачені й інші документи, які індивідуальні до кожного окремого випадку поділу.

    Отже, на підставі необхідних документів, передбачених законодавством України, відповідно до п.57 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013р. №868, державна реєстрація права власності на об'єкт нерухомого майна, що утворився у результаті поділу, проводиться державним реєстратором органу державної реєстрації прав з видачею свідоцтва на кожний новостворений об'єкт нерухомого майна. При цьому документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності на об'єкти нерухомого майна, який поділяється заявникові не повертаються.

    ДО ВІДОМА ЮРИДИЧНИХ ОСІБ

    Нагадуємо, що до 25 вересня 2015 року всім юридичним особам зареєстрованим до набрання чинності Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1701- VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів», необхідно подати до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців реєстраційної служби Прилуцького міськрайонного управління юстиції відомості про свого кінцевого бенефіціарного власника (контролера), у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) їх учасника (засновника), якщо учасник (засновник) – юридична особа, або про відсутність такого кінцевого бенефіціарного власника (контролера). У разі відсутності у юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника (контролера) у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її учасника (засновника), якщо учасник (засновник) – юридична особа, подаються відомості про його відсутність.

    Зазначені відомості не подаються:

    політичними партіями, творчими спілками, їх територіальними осередками, адвокатськими об’єднаннями, торгово-промисловими палатами, релігійними організаціями, державними та комунальними підприємствами;

    юридичними особами, учасниками яких є виключно фізичні особи, якщо кінцеві бенефіціарні власники (контролери) таких юридичних осіб збігаються з їх учасниками. У цьому випадку учасники – фізичні особи є бенефіціарними власниками (контролерами) такої юридичної особи;

    юридичним особами, які подали державному реєстратору відомості про свого кінцевого вигодоодержувача (вигодоодержувачів), у тому числі кінцевого вигодоодержувача (вигодоодержувачів) їх засновника, якщо засновник – юридична особа.

    За більш детальною інформацією звертайтеся за телефоном (04637) 5-05-75.

    Начальник відділу ДР ЮО ФОП

    РС Прилуцького МРУЮ

    І.В.Якименко

    Оголошення про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги, у Чернігівській області

    На виконання наказу Міністерства юстиції України від 19 серпня 2015 року №224/7 «Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги», Головне територіальне управління юстиції у Чернігівській області повідомляє про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, у Чернігівській області.

    Претенденти, які пройшли конкурсний відбір, залучатимуться для надання безоплатної вторинної правової допомоги на постійній основі за контрактом або на тимчасовій основі на підставі договору відповідно до Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2012 року №8.

    Відповідно до Порядку і умов проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року №1362, претенденти, які виявили намір взяти участь у конкурсі, повинні:

    -знати нормативно-правові акти у сфері захисту прав людини;

    -знати норми процесуального та матеріального права;

    -знати та дотримуватися Правил адвокатської етики;

    -знати законодавство у сфері безоплатної правової допомоги;

    -вміти складати процесуальні заяви, скарги та інші документи правового характеру;

    -вміти користуватися комп'ютером;

    -знати стандарти якості надання безоплатної правової допомоги;

    -володіти державною мовою (володіння англійською мовою та/або мовами національних меншин, які на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці становлять значну частину населення, є перевагою);

    -мати право на зайняття адвокатською діяльністю.

    Для участі у конкурсі необхідно особисто подати за встановленою Міністерством юстиції формою заяву разом з такими документами:

    копії паспорта, реєстраційного номера облікової картки платника податків, свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю, трудової книжки, документів про освіту, витяг з Єдиного реєстру адвокатів України, виданий не пізніше 10 днів до подання документів;

    біографічну довідку та анкету за встановленою Мін'юстом формою, мотиваційний лист (до 500 слів) у довільній формі за підписом претендента.

    Увага! Зразки заяви, біографічної довідки та анкети розміщено на офіційному веб-сайті Координаційного центру з надання правової допомоги http://www.legalaid.gov.ua/ua/konkurs-advokativ/vosmyi-konkurs.

    Заяви та документи, необхідні для участі у конкурсі, приймаються до 30 вересня 2015 року Головним територіальним управлінням юстиції у Чернігівській області та управліннями юстиції:

    Конкурс проводиться у три етапи:

    перший етап – розгляд документів, поданих претендентами: 07 жовтня 2015 року за адресою: 14000, м. Чернігів, пр-т Миру, 43;

    другий етап – письмове тестування претендентів: 10 жовтня 2015 року з 11год. до 13 год. 15 хв. за адресою: 14000, м. Чернігів, пр-т Миру, 43;

    третій етап – співбесіди з претендентами: 15 жовтня 2015 року за адресою: 14000, м. Чернігів, пр-т Миру, 43. Точний день та час співбесіди кожного претендента буде окремо повідомлено під час реєстрації для проходження письмового тестування.

    Особливості державної реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, право власності на які виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року

    Державна реєстрація прав власності та інших речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, проводиться державним реєстратором прав реєстраційної служби, в Державному реєстрі речових прав, чинному з 01.01.2013 року.

    Відповідно до ст.3 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень” державна реєстрація прав є обов'язковою. Після внесення відомостей про ОНМ до Державного реєстру речових прав(далі ДРРП), як наслідок - отримання витягу з ДРРП.

    Починаючи з 01.01.2013 року і по сьогоднішній день було чимало встановлених правил державної реєстрації земельних ділянок. Як правило, землі сільськогосподарського призначення здаються власником в оренду. До недавнього часу власнику необхідно було зареєструвати своє право власності особисто, або за дорученням, а тільки потім орендар або орендодавець(він же власник) міг зареє-струвати інше речове право в ДРРП, що породжувало масу незручностей як орендо-давцю так і орендарю земельної ділянки.

    Відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення” від 05.03.2015 року законодавцем було спрощено процедуру відповідної реєстрації.

    Так, починаючи з 05.03.2015 р. орендодавцю (він же власник) земельної ділянки і орендарю не потрібно подавати документи окремо для проведення державної реєс-трації права власності та окремо для проведення державної реєстрації іншого речо-вого права. Державна реєстрація похідного речового права на земельну ділянку сіль-ськогосподарського призначення (оренда земельної ділянки, право постійного корис-тування), право власності на яку виникло та оформлено в установленому законом порядку до 1 січня 2013 року, здійснюється одночасно з державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав) на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, поданої власником чи набу-вачем (орендарем) відповідного похідного права, або уповноваженою ними особою. В такому випадку плата справляється лише за проведення державної реєстрації ін-шого речового права.

    Державна реєстрація права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, у разі подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень набувачем похідного речового права на таку земельну ділянку, може здійснюватися без подання заявником документа, на підставі якого виникло право власності, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку у Державному зе-мельному кадастрі.

    Підсумовуючи необхідно відмітити, що в даний час до органу державної реєстрації прав можна подавати лише одну заяву про реєстрацію іншого речового права, тоді як державний реєстратор прав зобов’язаний в законному порядку провести державну реєстрацію права власності та похідного речового право одночасно, що заощаджує час та грошові кошти заявників.

    Відділ ДРРПНМ РС Прилуцького МРУЮ

    УЗАГАЛЬНЕННЯ РОБОТИ ВІДДІЛУ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО РЕЄСТРАЦІЙНОЇ СЛУЖБИ ПРИЛУЦЬКОГО МРУЮ У ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛ.

    Відповідно до Положення про ВІДДІЛ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО основним завданням його є :

    -забезпечення реалізації державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на не-рухоме майно;

    -здійсння державної реєстрацію речових прав на нерухоме майно відповідно до закону;

    -надання інформацію про зареєстровані права та їх обтяження відповідно до закону;

    -забезпечення взяття на облік безхазяйного нерухомого майна відповідно до закону;

    -вживає в межах компетенції заходи щодо ведення Державного реєстру речових прав на неру-хоме майно;

    -здійснює заходи щодо підвищення ефективності роботи у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно;

    -забезпечує прийом та видачу документів, пов’язаних з проведенням державної реєстрації ре-чових прав на нерухоме майно, взяттям на облік безхазяйного нерухомого майна, наданням інформації з Державного реєстру прав.

    Протягом шести місяців 2015 року місяців державними реєстраторами відділу проведено:

    - 37 тематичних зустрічей та виступів в трудових колективах

    ;

    - 77 підготовлено інформаційних матеріалів;

    - 6 виступів у ЗМІ газета “АИР”;

    - 6 публікацій на веб -сайтах в мережі Інтернет Прилуцької міської ради та Прилуької РДА;

    - 1 виступ на ТБ;

    - прийнято участь в 3 семінарських занятях з головами та секретарями сільських( селищних) рад Прилуцького р-ну;

    - 2 виїздні громадські приймальні;

    - участь у розширеному засіданні депутатської комісії Прилуцької райради;

    - 41 ”круглих столів” з представниками органів місцевого самоврядування;

    - 1 зустріч з головами комітетів самоорганізації насення м.Прилук;

    - 3 “круглих столів з нотаріусами;

    - 1 ” куглих столів” з державними органами органами земельних ресурсів;

    - 1 планове навчання з посадовими особами ЦНАП;

    - постійно проводиться оновлення інформаційних стендів та підготовка інформаційних матеріалів суб’єктам господарювання та сільським(селищним) радам Прилуцького р-ну;

    - 8 планових та 5 позапланових внутрішніх навчань з державними реєстраторами прав;

    - 11 оперативних нарад ( в т.ч. слухалися питання по антикорупційному законодавству); -термінів пропущення розгляду заяв та запитів у сфері державної реєстрації прав — немає; -ведеться постійний щоденний контроль за належним заповненням заяв та запитів у сфері державної реєстрації речових прав та їх обтяжень;

    -опрацьовано 14 343 заяв та запитів у сфері державної реєстрації прав та їх обтяжень;

    -зареєстровано 6 238 договорів оренди земельних ділянок с/г призначення по Прилуцькому, Ічнянському, Варвинському, Ніжинському та Борзнянському р-ну Чернігівської обл.;

    - надано адміністративних послуг на суму 576 727грн., видано витягів з ДРРП - 975 720грн.

    5 кроків для отримання онлайн документів.

    Основні положення нового Закону України „Про запобігання корупції”

    Закон України „Про запобігання корупції” набрав чинності 26 жовтня 2014 року після оприлюднення у газеті „Голос України” (від 25 жовтня 2014 року №206) та введено у дію у дію 26 квітня 2015 року.

    Метою Закону є створення механізму запобігання корупції в Україні відповідно до міжнародних стандартів та успішних практик іноземних держав.

    У ході аналізу основних положень цього Закону слід відмітити наступне.

    Зокрема, передбачено створення спеціалізованого превентивного антикорупційного центрального органу виконавчої влади із спеціальним статусом – Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – Нацагенство), на яке покладаються функції із: забезпечення формування та реалізації антикорупційної політики із залученням громадськості; здійснення аналізу та дослідження ситуації з корупцією; розроблення, моніторингу та координації виконання Антикорупційної стратегії та державної програми з її реалізації; моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства щодо професійної етики та конфлікту інтересів; координації і методичної допомоги у виявленні та усуненні органами корупційних ризиків; здійснення фінансового контролю; затвердження правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування; співпраці з викривачами, вжиття заходів щодо їх правового захисту; роз’яснення, методичної та консультативної допомоги щодо застосування антикорупційного законодавства; здійснення міжнародного співробітництва у сфері антикорупційної політики.

    При цьому Нацагенство наділяється правом одержувати від органів необхідну інформацію; мати доступ до баз даних органів; вносити обов’язкові до виконання приписи для усунення порушень антикорупційного законодавства; звертатися до правоохоронних органів у разі виявлення ознак корупційного правопорушення; звертатися до суду із позовами щодо визнання незаконними нормативно-правових актів, індивідуальних рішень, визнання нікчемними правочинів, виданих внаслідок порушення антикорупційного законодавства.

    Законом чітко визначені правила формування та реалізації антикорупційної політики.

    Так, Верховною Радою України затверджується ключовий документ у сфері антикорупційної політики – антикорупційна стратегія. Також передбачено запровадження проведення щорічних парламентських слухань щодо ситуації з корупцією в державі, схвалення Урядом та Верховною Радою України національної доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики.

    Новим Законом передбачено низку правил щодо запобігання проявам корупції, серед яких обмеження щодо використання службового становища, одержання подарунків, сумісництва та суміщення публічної служби з іншою оплачуваною діяльністю, щодо спільної роботи близьких осіб в умовах прямого підпорядкування один одному, а також обмеження щодо осіб, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.

    Також у Законі наявні механізми запобігання та врегулювання конфлікту інтересів –встановлені правила щодо уникнення публічними службовцями реального та потенційного конфлікту інтересів, чітко визначено алгоритм дій службовців та їх керівників щодо вирішення ситуацій наявного конфлікту інтересів, що дозволить забезпечити максимальну об’єктивність при виконанні відповідними особами своїх службових обов’язків.

    При цьому серед способів врегулювання конфлікту інтересів усунення особи від виконання завдання; вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів; застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень; обмеження доступу особи до певної інформації; перегляд обсягу службових повноважень особи; переведення особи на іншу посаду; звільнення особи.

    Закон включає перелік правил етичної поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Важливою складовою Закону є правила щодо системи об’єктивного фінансового контролю за майновим станом публічних службовців, що полягатиме у: поданні декларацій в електронній формі; комплексі перевірок декларацій антикорупційним превентивним органом; оприлюдненні декларацій у спеціальному єдиному реєстрі; розширенні переліку відомостей, що підлягатимуть зазначенні у декларації; встановленні кримінальної відповідальності за подання у декларації вже відомих недостовірних відомостей, а також за умисне неподання декларації; проведенні стосовно службовців моніторингу способу їх життя з метою перевірки відповідності рівня життя задекларованим майну та доходам; встановленні обов’язку службовців повідомляти антикорупційний орган про істотні зміни у своєму майновому стані та про відкриття рахунків у закордонних банках.

    Закон також містить положення щодо забезпечення захисту викривачів, які повідомляють про факти корупції, в тому числі заборону застосування до них негативних заходів впливу (незаконне звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, переведення, атестація, зміна умов праці тощо) у зв’язку із здійсненим повідомленням, а також залучення Нацагенства як третьої особи у справах щодо оскарження негативних наслідків, застосованих керівником або роботодавцем до інформатора. При цьому передбачено обов’язок органів влади забезпечити наявність каналів зв’язку для здійснення відповідного повідомлення.

    Серед превентивних антикорупційних інструментів: проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів та їх проектів; спеціальна перевірка щодо претендентів на зайняття вищих посад в публічному секторі; функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, який включатиме інформацію як щодо притягнутих до відповідальності за корупційні правопорушення фізичних осіб, так і щодо юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв’язку із вчиненням в їх інтересах корупційних правопорушень.

    Законом визначено види відповідальності за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення – кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та цивільно-правову. Поряд з цим пропонується встановити адміністративні стягнення у виді позбавлення права займати певні посади за окремі адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією.

    Закон також містить положення щодо запобігання корупції в юридичних особах. Зокрема, передбачене обов’язкове визначення антикорупційних програм та уповноважених осіб з їх виконання в юридичних особах, частка держави в яких складає не менше 50 відсотків, або які є учасниками процедур державних закупівель.

    Також передбачено правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень, а саме скасування виданих внаслідок порушення антикорупційного закону актів, визнання нікчемними відповідних правочинів, відшкодування завданих корупційними правопорушеннями збитків.

    Крім того у Законі закріплено засади здійснення міжнародного співробітництва в антикорупційній сфері.

    Прилуцьке міськрайонне

    управління юстиції



    Особливості проведення державної реєстрації речових прав на об'єкти нерухомого майна, що розташовані в сільській місцевості та закінчені будівництвом до 05 серпня 1992 року



    В Прилуцькій райдержадміністрації пройшло навчання

    05 травня керівник апарату райдержадміністрації Лілія Нікітченко провела навчання з працівниками апарату, структурних підрозділів райдержадміністрації, виконавчим апаратом районної ради та резервом кадрів.

    На навчанні були розглянуті питання: про дотримання вимог інструкції з діловодства в райдержадміністрації - проінформувала по даному питанню начальник відділу загального та по забезпеченню доступу до публічної інформації апарату райдержадміністрації Тетяна Кизенко; про систематизацію законодавства: поняття, ведення та облік законодавчих актів, виступила провідний спеціаліст відділу організаційного, кадрового та правового забезпечення Прилуцького міськрайонного управління юстиції Аня Вербняк; про нове в законодавстві, а саме про реалізацію Закону України «Про очищення влади» з інформацією по цьому питанню виступила в.о. начальник відділу юридичної та кадрової роботи апарату райдержадміністрації Оксана Черненко.

    Керівник апарату райдержадміністрації Лілія Нікітченко підвела підсумки навчання, наголосивши на чіткому дотриманні нормативних вимог щодо реалізації функцій та повноважень в роботі.









    ЗМІНИ В ЧИННОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ В СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА ЇХ ОБТЯЖЕННЯ



    У зв’язку з набранням 25.03.2015р. чинності Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєс-трації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення” від 05.03.2015р. №247-УІІІ доводимо до відома наступні зміни в законодавстві щодо можливості нотаріусами проводити державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності ,на земельні ділянки с/г призначення, незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право.



    Про реформи у системі органів Міністерства юстиції України

    Начальник Прилуцького міськрайонного управління юстиції Віктор Данілевський повідомив, що, підписавши Угоду про асоціацію з ЄС, Україна зробила свій історичний вибір та взяла на себе зобов’язання провести якісні реформи у суспільно-політичному та економічному житті країни. Реформуванню підлягає також й Міністерство юстиції України.

    Незалежними міжнародними експертами проведено аудит структури Мін’юсту, за результатами якого на 20% було зменшено кількість співробітників територіальних органів юстиції і на 30% – працівників центрального апарату. Це скорочення пов’язано з тим, що ми ліквідували реєстраційну та виконавчу служби як інші органи центральної виконавчої влади, а також прибрали дублюючі функції в системі юстиції.

    Початок реформ у сфері органів юстиції не може початися без оновлення кадрового керівного складу. Так, на початку лютого 2015 року відбулося перше тестування керівного складу обласних управлінь юстиції. За результатами такого тестування 47 керівників (начальників, заступників) головних обласних управлінь підлягають звільненню. За результатами такого тестування на 47 керівних посад оголошено конкурс. Процедура проведення конкурсу є прозорою та значно спрощеною.

    Ключовою складовою реформ є спрощення механізму отримання адміністративних послуг, що надаються територіальними органами юстиції. У подальшому такі послуги будуть надаватися через Центри надання адміністративних послуг, що створені місцевими державними адміністраціями або органами місцевого самоврядування, частково нотаріусами та посадовими особами органів місцевого самоврядування.

    Разом впроваджується реформа в системі доступу до професії нотаріуса та запровадження анонімного електронного тестування. Найближчим часом буде створено електронний нотаріальний архів.

    Значна увага приділяється боротьбі з корупцію в системі органів Міністерства юстиції України.

    Так, Мін’юстом відкрито інформацію про все нерухоме майно, яке належить чиновникам. Наразі це досить серйозний інструмент для громадянського суспільства щодо контролю представників державного апарату.

    Отже, суть реформ полягає у змінах на краще, які зможе відчути кожен, хто прийде в державні органи і отримає максимально простий і прозорий сервіс без бюрократії, черг і хабарів. Навіть війна не може бути аргументом для того, щоб затягувати зі змінами в державі.



    Проведено нараду з питань впровадження реформ

    16 лютого 2015 року Прилуцьким міськрайонним управлінням юстиції за участі в.о. голови Прилуцької районної державної адміністрації Дениса Росовського проведено нараду з питань впровадження реформ у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб.

    У нараді брали участь також представники Прилуцької районної державної адміністрації, Прилуцької міської ради, Прилуцької районної ради, керівники місцевих Центрів надання адміністративних послуг, нотаріуси, тощо.

    У ході проведення цієї оперативної наради обговорювали деякі положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляції)”, яким передбачена можливість покладення повноважень державних реєстраторів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на посадових осіб органів місцевого самоврядування, адміністраторів центрів надання адміністративних послуг та нотаріусів.



    Про реформи у системі органів Міністерства юстиції України

    Реформи у державі відбуваються у руслі європейської інтеграції, адже шлях до Європейського Союзу – це чітка дорожня карта для реформ. Підписавши Угоду про асоціацію з ЄС, Україна зробила свій історичний вибір та взяла на себе зобов’язання провести якісні реформи у суспільно-політичному та економічному житті країни.

    Не оминають реформи й Міністерство юстиції України, оскільки, ті завдання, які покладені на Мін’юст – тісно пов’язані з реалізацією та захистом прав і свобод людини і громадянина.

    Незалежними міжнародними експертами проведено аудит структури Мін’юсту, за результатами якого на 20% було зменшено кількість співробітників територіальних органів юстиції і на 30% – працівників центрального апарату. Це скорочення пов’язано з тим, що ми ліквідували реєстраційну та виконавчу служби як інші органи центральної виконавчої влади, а також прибрали дублюючі функції в системі юстиції.

    Тобто, розроблено нову структуру Міністерства юстиції України, яка є значно ефективнішою.

    Проте, це не означає, що функції примусового виконання судових рішень та рішень інших органів або функції Укрдержреєстру не будуть виконуватися. Правонаступником визначено Міністерство юстиції України.

    Насьогодні експертами досліджується питання доцільності створення приватної виконавчої служби.

    Крім того, ліквідовано Державну службу з питань захисту персональних даних, діяльність якої координувалася Міністерством юстиції України.

    Міністр юстиції України Павло Петренко переконаний, що початок реформ у сфері органів юстиції не може початися без оновлення кадрового керівного складу. Так, на початку лютого 2015 року відбулося перше тестування керівного складу обласних управлінь юстиції. За результатами такого тестування 47 керівників (начальників, заступників) головних обласних управлінь підлягають звільненню. За результатами такого тестування на 47 керівних посад оголошено конкурс. Процедура проведення конкурсу є прозорою та значно спрощеною.

    До участі в конкурсі на посади начальників головних територіальних управлінь юстиції в областях та їх заступників запрошуються громадяни України, які вільно володіють українською мовою, мають повну вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра, стаж роботи за фахом на державній службі або за фахом на керівних посадах в інших сферах не менш як п’ять років.

    Разом впроваджується реформа в системі доступу до професії нотаріуса та запровадження анонімного електронного тестування. Найближчим часом буде створено електронний нотаріальний архів.

    Ключовою складовою реформ є спрощення механізму отримання адміністративних послуг, що надаються територіальними органами юстиції. У подальшому такі послуги будуть надаватися через Центри надання адміністративних послуг, що створені місцевими державними адміністраціями або органами місцевого самоврядування, частково нотаріусами та посадовими особами органів місцевого самоврядування.

    Значна увага приділяється боротьбі з корупцію в системі органів Міністерства юстиції України. З 26 квітня 2015 року вступає у дію новий Закон України „Про запобігання корупції”

    .

    З метою протидії кримінальним корупційним правопорушенням, які вчинені вищими посадовими особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та становлять загрозу національній безпеці створено Національне антикорупційне бюро. Мін’юстом відкрито інформацію про все нерухоме майно, яке належить чиновникам. Наразі це досить серйозний інструмент для громадянського суспільства щодо контролю представників державного апарату.

    Отже, суть реформ полягає у змінах на краще, які зможе відчути кожен, хто прийде в державні органи і отримає максимально простий і прозорий сервіс без бюрократії, черг і хабарів. Навіть війна не може бути аргументом для того, щоб затягувати зі змінами в державі.

    Начальник Прилуцького міськрайонного

    управління юстиції В. Данілевський



    ОКРЕМІ ПИТАННЯ ЩОДО ОБТЯЖЕННЯ РЕЧОВИХ ПРАВ

    Питання обтяження речових прав на нерухоме майно завжди посідає особливе місце в правовій системі України, адже з початком розвитку на території нашої держави ринкових відносин, зокрема у сфері обороту нерухомого майна,обтяження стали тим правовим механізмом, який спроможний забезпечити виконання рішень суду щодо нерухомого майна,створити належні умови для задоволення інтересів кредиторів відповідних правовідносин.

    Відповідно до законодавчих актів обтяженням вважалася заборона розпоряджатися та/або користуватися нерухомим майном, яка встановлена: законом, актами уповноважених на це органів державної влади, їх посадових осіб або яка виникає на підставі договорів.

    Слід зазначити, що до недавнього часу поняття «обтяження» і «обмеження» використовува-лися в різних нормативних актах по-різному, хоча, фактично, позначали одне й те саме право-ве явище. З прийняття Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» від 11.02.2010 № 1878-VI два поняття об'єдналися в одне -«обтяження».

    Отже,обтяжені речові права на нерухоме майно- тимчасові обов’язки власника враховувати певні обставини, як при вчинені правочинів з об’єктом нерухомого майна так і при реалізації свого права на об’єкт нерухомості. Документами, що підтверджують виникнення обтяження речових прав на нерухоме майно є:

    *рішення суду, яке встановлює обтяження речових прав на нерухоме майно, що набрало законної сили та ухвали про забезпечення позову постановлені в порядку статтей 152 – 154 ЦПК України);

    *ухвала слідчого судді під час досудового розслідування або суду під час судового провадження про накладення арешту на нерухоме майно як захід забезпечення кримінального проваджен-ня(на підставі статей 131-132,170 КПК України);

    *рішення державного виконавця щодо обтяження речових прав на нерухоме майно. Таким рішенням, зокрема, може бути постанова про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження винесена для забезпечення реального виконання рішення суду (на підставі статті 57 Закону України «Про виконавче провадження»);

    *визначений законодавством документ, на якому нотаріусом вчинено напис про накладення заборони щодо відчуження нерухомого майна;

    *рішення органу місцевого самоврядування про віднесення об’єктів нерухомого майна до застарілого житлового фонду;

    договір укладений у порядку, встановленому законом, яким встановлюється обтяження ре-чових прав на нерухоме майно, чи його дублікат. До таких договорів може бути віднесено договір про зберігання нерухомої речі, що є предметом спору, укладений між сторонами спору (стаття 976 ЦК України);

    *закон, яким встановлено заборону користування та/або розпорядження нерухомим майном;

    інші акти відповідних органів державної влади та посадових осіб згідно із законом.

    В юридичній літературі дуже широко висвітлюється думка про те, що деякі речові права на нерухоме майно мають ознаки обтяжень.Наприклад, земельний сервітут, який встановлюється рішенням суду поза волею власника земельної ділянки встановлює обтяження його права власності.

    Разом із тим, обтяження прав на земельну ділянку, які перелічені у Земельному кодексі України дають підставу вважати, що до обтяжень в речовій сфері можна віднести будь-які обмеження правомочностей власника або правокористувача.

    Обмеження у використанні земель, безпосередньо встановлені законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, є чинними з моменту набрання чинності нормативно-правовими актами, якими вони були встановлені.

    Пунктом 77 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень затверд-женого Постановою КМУ № 868 від 17.10.2013 року, передбачено, що державна реєстрація обтяжень речових прав на нерухоме майно, право власності на яке не зареєстроване у Держав-ному реєстрі прав, проводиться у спеціальному розділі зазначеного Реєстру

    Орган державної реєстрації прав, нотаріус, яким проведено державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно у спеціальному розділі Державного реєстру прав.

    Що стосується процедури проведення припинення обтяження речового права то законо-давець визначив, що заінтересованою особою є особа, якою припинено обтяження, а також особа, в інтересах якої припинено обтяження (ч. 2 п. 73 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень ).

    Документами, що підтверджують припинення обтяження речових прав на нерухоме майно є :

    *ухвала суду про скасування заходів забезпечення позову;

    *ухвала слідчого судді про скасування арешту нерухомого майна під час досудового розслідування;

    *постанова прокурора про закриття кримінального провадження (частина третя статті 174 ЦПК України);

    *рішення суду, яке набрало законної сили;

    *якщо обтяження речового права виникло на підставі договору, то припинятися воно має також в порядку, визначеному договором;

    * при вирішенні питання про зняття обтяження речового права на нерухоме майно, яке було встановлено актом опису майна, на яке поширюється податкова застава слід брати до уваги, що відповідно до статті 93 ПК України майно платника податків звільняється з податкової застави з дня:

    – отримання органом державної податкової служби підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку;

    – визнання податкового боргу безнадійним;

    – прийняття відповідного рішення судом у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства.

    Згідно до п. 78 Порядку державна реєстрація припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно у результаті зняття нотаріусом заборони проводиться нотаріусом, яким знято заборону.

    Крім того, п. 71 цього ж Порядку передбачено, що державна реєстрація припинення обтя-ження нерухомого майна іпотекою проводиться нотаріусом одночасно із зняттям ним забо-рони, накладеної під час посвідчення договору іпотеки.





    ОГОЛОШЕННЯ

    15 серпня 2014 року з 11:00 до 13:00 у приміщенні реєстраційної служби Прилуцького міськрайонного управління юстиції (м. Прилуки, вул. Пушкіна, 73) буде проводитись прийом громадян начальником реєстраційної служби Головного управління юстиції у Чернігівській області Баштовим Віталієм Віталійовичем з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, актів цивільного стану, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації об’єднань громадян.

    Прийом громадян буде відбуватися за попереднім записом.

    Звертатися до 1200 годин 14 серпня 2014 року за номерами телефонів начальником реєстраційної служби Головного управління юстиції у Чернігівській області (0462) 775-186, (0462) 651-528, а також до реєстраційної служби Прилуцького міськрайонного управління юстиції за телефоном 5-02-99.





    ОГОЛОШЕННЯ

    15 серпня 2014 року з 11:00 до 13:00 у приміщенні відділу державної виконавчої служби Прилуцького міськрайонного управління юстиції (м. Прилуки, вул. Пушкіна, 73) буде проводитись прийом громадян начальником управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернігівській області Шерманом Олегом Семеновичем з питань примусового виконання рішень.

    Запис на прийом проводиться до 12:00 години 14 серпня 2014 року за телефоном (0462) 675-962 (управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернігівській області).





    ОГОЛОШЕННЯ

    15 серпня 2014 року з 11:00 до 13:00 у приміщенні Прилуцького міськрайонного управління юстиції (м. Прилуки, вул. Пушкіна, 73) буде проводитись прийом громадян начальником Головного управління юстиції у Чернігівській області Власенком Юрієм Дмитровичем з питань роботи відділу державної виконавчої служби, реєстраційної служби та інших напрямків діяльності органів юстиції.

    Головне управління юстиції у Чернігівській області

    (0462) 77-51-88

    Прилуцьке міськрайонне управління юстиції

    (0237) 5-38-23





    Графік роботи виїзних консультативних пунктів за участю приватних та державних нотаріусів на 2014 рік.doc



    Графік проведення прямої «гарячої» телефонної лінії по Головному управлінню юстиції у Чернігівській області на червень 2014 року

    10 червня 2014 року в Головному управлінні юстиції у Чернігівській області відбудеться пряма "гаряча" телефонна лінія. З 15.30 до 16.30 на запитання громадян відповідатиме заступник начальника Головного управління юстиції у Чернігівській області – Бобруйко Володимир Анатолійович.

    Телефон "гарячої" лінії – 60-45-48.

    12 червня 2014 року в Головному управлінні юстиції у Чернігівській області відбудеться пряма "гаряча" телефонна лінія. З 15.30 до 16.30 на запитання громадян відповідатиме начальник Головного управління юстиції у Чернігівській області – Власенко Юрій Дмитрович.

    Телефон "гарячої" лінії – 60-44-62

    20 червня 2014 року Головному управлінні юстиції у Чернігівській області відбудеться пряма "гаряча" телефонна лінія. З 15.30 до 16.30 на запитання громадян відповідатиме начальник відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернігівській області – Палігін Олександр Петрович.

    Телефон "гарячої" лінії – 69-82-18.

    30 червня 2014 року в Головному управлінні юстиції у Чернігівській області відбудеться пряма "гаряча" телефонна лінія. З 15.30 до 16.30 на запитання громадян відповідатиме заступник начальника служби – начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб, легалізації об'єднань громадян та державної реєстрації друкованих засобів масової інформації реєстраційної служби Головного управління юстиції у Чернігівській області – Жмака Ірина Миколаївна.

    Телефон "гарячої" лінії – 67-27-72.

    Головне управління юстиції

    у Чернігівській області





    РЕЖИМ РОБОТИ

    відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Прилуцького міськрайонного управління юстиції

    Робочі дні:

    понеділок, вівторок, середа:

    початок роботи - з 08 год. 30 хв.,

    обідня перерва - з 13 год. 00 хв. до 13 год. 48 хв.,

    кінець роботи - о 17 год. 30 хв.;

    четвер, в який застосовуються наступі розподіли

    робочого дня:

    початок роботи - з 08 год. 30 хв.,

    обідня перерва - з 13 год. 00 хв. до 13 год. 48 хв.,

    кінець роботи - о 17 год. 30 хв.,

    початок роботи - з 11 год. 00 хв.,

    обідня перерва - з 15 год.00 хв. до 15 год.48 хв.,

    кінець роботи - о 20 год. 00 хв.

    п'ятниця:

    початок роботи - з 08 год. 30 хв.,

    обідня перерва - з 13 год. 00 хв. до 13 год. 48 хв.,

    кінець роботи - о 16 год. 30 хв.;

    Вихідні дні: субота, неділя

    В другу суботу місяця до 16 год. 30 хв.

    Гаряча телефонна лінія з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

    Мешканці Чернігівщини можуть отримати телефонну консультацію з приводу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, а також надати свої зауваження та пропозиції щодо роботи державних реєстраторів, які здійснюють реєстрацію речових прав на нерухоме майно в регіоні.

    Для цього в реєстраційній службі Головного ууправління юстиції у Чернігівській області функціонує гаряча телефонна лінія.

    Номер гарячої телефонної лінії

    (0462) 65-15-28

    Отримати всю необхідну інформацію щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно громадяни можуть з понеділка по четвер з 08.30 до 17.30 та в п'ятницю з 08.30 до 16.30 (перерва з 13.00 до 13.48).

    в.о.начальника

    С.М.Михайленко



    Надання безоплатної первинної правової допомоги

    Згідно Закону України „Про безоплатну правову допомогу”, який набрав чинності 09 липня 2011 року, передбачено формування в Україні системи безоплатної правової допомоги.

    Цей Закон передбачає надання двох видів безоплатної правової допомоги – первинної та вторинної.

    Безоплатна первинна правова допомога включає такі види правових послуг: надання правової інформації (будь-які відомості про право, його джерела, юридичні факти, правовідносини, тощо); надання консультацій і роз'яснень з правових питань (у межах компетенції суб’єкта); складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру); надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.

    Право на таку допомогу мають усі особи, які перебувають під юрисдикцією України.

    Безоплатну первинну правову допомогу надають всі органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, а також створені органами місцевого самоврядування спеціалізовані установи та залучені ними фізичні та юридичні особи приватного права.

    Як правило, при органах виконавчої влади створені громадські приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги.

    Звернення про надання безоплатної правової допомоги надсилаються або подаються особами, які досягли повноліття, їх представниками безпосередньо до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

    Органи виконавчої влади та місцевого самоврядування у разі письмового звернення осіб про надання безоплатної первинної правової допомоги з питань, що віднесені до їх повноважень, зобов'язані надати такі послуги протягом 30 календарних днів з дня надходження звернення.

    Якщо у зверненні особи міститься лише прохання про надання відповідної правової інформації, така правова допомога надається не пізніше 15-денного строку з дня отримання звернення.

    Органам виконавчої влади та місцевого самоврядування забороняється встановлювати плату за надання безоплатної первинної правової допомоги. Якщо питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції органів виконавчої влади чи місцевого самоврядування, до якого надійшло звернення особи, такий орган протягом 5 календарних днів повинен надіслати це звернення до відповідного органу та повідомити про це особу, яка подала звернення.

    Якщо під час розгляду звернення або особистого прийому про надання безоплатної первинної правової допомоги встановлено, що особа потребує надання безоплатної вторинної правової допомоги, орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування, який розглядає звернення, зобов'язаний роз'яснити особі або її законному представникові порядок подання звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги.

    Ще один спосіб отримати безоплатну первинну правову допомогу – прийти на прийом до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, які зобов’язані вести особистий прийом з питань, що належати до їх компетенції. Прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, проводиться постійно в установлені дні та години. Графік прийому осіб повинен бути доведений до їх відома.

    Начальник Прилуцького

    міськрайонного управління юстиції

    В. М. Данілевський



    Надання відомостей з Єдиного державного реєстру осіб,

    які вчинили корупційні правопорушення

    Прилуцьке міськрайонне управління юстиції щодо надання відомостей з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення інформує наступне. Наказом Міністерства юстиції України від 11 січня 2012 року №39/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 січня 2012 року за №28/20341, затверджено Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення (далі Положення), яке визначає порядок формування та ведення Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, (далі Реєстр), а також надання відомостей з нього.

    Реєстр – це електронна база даних, яка містить відомості про осіб, які вчинили корупційні правопорушення.

    Відомості з Реєстру надаються у вигляді Витягу з реєстру та Інформаційної довідки.

    Витяг з Реєстру – це документ, який свідчить про внесення відомостей про особу до Реєстру або про відсутність відомостей про таку особу в Реєстрі.

    Головне управління юстиції у Чернігівській області надає безоплатно Витяг з Реєстру протягом семи робочих днів на підставі письмового Запиту про видачу Витягу з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення (додаток 3 до Положення), до якого додається ксерокопія паспорта особи, що перевіряється.

    Витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення надається:

    державним органам, органам місцевого самоврядування з метою проведення спеціальної перевірки відомостей про осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (до запиту додається ксерокопія паспорта особи, що перевіряється);

    правоохоронним органам – у разі необхідності отримання такої інформації в рамках кримінального або адміністративного провадження;

    прокурора - в рамках здійснення нагляду за додержанням вимог і застосуванням законів.

    Відповідно до пункту 3.5. Положення пошук у Реєстрі здійснюється за такою сукупністю відомостей - прізвище, ім'я, по батькові (за наявності останнього), реєстраційний номер облікової картки платника податків, місце народження та число, місяць, рік народження.

    Витяг надається на бланках Головного управління юстиції у Чернігівській області в одному примірнику та скріплюється підписом керівника або його заступника відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

    Витяг з Реєстру надсилається поштою або отримується запитувачем (уповноваженою ним особою) особисто, про що робиться відповідний запис у журналі видачі витягів з Реєстру.

    Головне управління юстиції у Чернігівській області відмовляє у наданні витягу з Реєстру в строки, встановлені для надання витягу, у разі відсутності у запитувача підстав в отриманні запитуваної інформації або якщо у запиті про видачу витягу відсутні, неповністю, нечітко або нерозбірливо визначені відомості, за якими здійснюється пошук у реєстрі.

    Не приймаються запити з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими, не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, а також із пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст.

    Інформаційна довідка з Реєстру – це документ, який безоплатно надається за зверненням фізичної особи (уповноваженої нею особи) на отримання відомостей про себе з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення та свідчить про наявність або відсутність відомостей про таку особу в Реєстрі.

    Інформаційна довідка надається Головним управлінням юстиції у Чернігівській області протягом п'яти робочих днів на письмовий запит фізичної особи (уповноваженої нею особи), в якому мають бути обов'язково вказані дані, необхідні для пошуку інформації відповідно до пункту 3.5 Положення.

    Інформаційна довідка з Реєстру видається на бланку Головного управління юстиції у Чернігівській області за умови пред'явлення посвідчення особи особисто фізичній особі або уповноваженій нею особі та довіреності на представлення інтересів (для уповноваженої нею особи), про що робиться відповідний запис у журналі видачі Інформаційних довідок.

    Запити чи звернення фізичних осіб з приводу надання відомостей з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення приймаються та видаються Головним управлінням юстиції у Чернігівській області за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 43.

    Начальник Прилуцького

    міськрайонного управління юстиції

    В. М. Данілевський



    Запит про видачу з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення.doc



    Зворотний бік Запиту про видачу витягу з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення

    Примітки:

    1. Щодо кожної особи подається окремий запит.

    2. Запит заповнюється державною мовою.

    3. У пункті "Реєстратор, до якого подається запит" зазначається Реєстратор, до якого подається запит про видачу витягу з Реєстру (найменування Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головного управління юстиції в області, містах Києві та Севастополі).

    4. У пункті "Параметри запиту" вказуються відомості, за якими здійснюється пошук у Реєстрі: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності останнього). У разі зміни прізвища зазначаються всі прізвища відповідно до документів, що посвідчують такі зміни. Також зазначаються число, місяць, рік народження, місце народження та реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі наявності).

    5. У пункті "Мета запиту" вказується підстава для запиту відповідно до пункту 3.3 розділу III Положення про Реєстр. Державні органи, органи місцевого самоврядування зазначають дату отримання згоди на проведення спеціальної перевірки особою, стосовно якої здійснюється запит. Правоохоронні органи зазначають дату і номер порушення кримінальної справи або відкриття провадження про адміністративне корупційне порушення.

    6. У пункті "Відомості про запитувача":

    якщо запитувачем є юридична особа, зазначається її повна назва,

    якщо фізична особа - прізвище, ім'я, по батькові;

    вказується адреса реєстрації юридичної або фізичної особи - вулиця, номер будинку, квартири (офісу), назва населеного пункту, району, області, індекс; вказується спосіб отримання витягу (особисто чи надіслати поштою).

    7. Запит підписується керівником органу чи установи, яка робить запит, а у разі його відсутності - особою, яка виконує обов'язки керівника, або одним із його заступників відповідно до розподілу функціональних обов'язків.





    Оголошення

    про проведення конкурсу з відбору адвокатів,

    які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги,

    у Чернігівській області

    На виконання наказу Міністерства юстиції України від 24.02.2014 № 39/7 «Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги», Головне управління юстиції у Чернігівській області повідомляє про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги, у Чернігівській області.

    Претенденти, які пройшли конкурсний відбір, залучатимуться до надання безоплатної вторинної правової допомоги на постійній основі за контрактом або на тимчасовій основі на підставі договору відповідно до Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2012 № 8 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2012 № 1214).

    Відповідно до Порядку і умов проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 № 1362 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 10.10.2012 № 915), претенденти, які виявили намір взяти участь у конкурсі, повинні відповідати таким вимогам щодо їх професійного рівня:

    - наявність свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю;

    - знання нормативно-правових актів у сфері захисту прав людини;

    - знання норм процесуального та матеріального права;

    - знання та дотримання правил адвокатської етики;

    - вміння складати процесуальні заяви, скарги та інші документи правового характеру;

    - вміння працювати з правов

    ими базами даних;

    - володіння державною мовою (володіння англійською мовою та/або мовами національних меншин, які на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці становлять значну частку населення, є перевагою);

    - досвід роботи (є перевагою).

    Для участі у конкурсі необхідно особисто подати за встановленою Міністерством юстиції формою заяву разом з такими документами:

    - копіями паспорта громадянина України, облікової картки платника податків, свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю, трудової книжки, документів про освіту;

    - біографічною довідкою та анкетою за встановленою Міністерством юстиції формою, а також мотиваційним листом (до 500 слів), у довільній формі за підписом претендента.

    Увага! Зразки заяви, біографічної довідки та анкети розміщено на офіційному веб-сайті Координаційного центру з надання правової допомоги http://www.legalaid.gov.ua/ua/konkurs-advokativ/fifth.

    Заяви та документи, необхідні для участі у конкурсі, приймаються до 28 березня 2014 року Головним управлінням юстиції у Чернігівській області та управліннями юстиції:

    Адміністративно-територіальна одиниця (місто та/або район) Адреса для подання документів Особи, що здійснюють зв'язок з претендентами, їх номери телефонів та адреси електронної пошти для довідок
    1. м. Прилуки, Прилуцький район 17500, Чернігівська область, м. Прилуки вул. Пушкіна, 73, Прилуцьке міськрайонне управління юстиції, тел.: (04637) 5-38-23 Данілевський Віктор Миколайович, тел.: (04637) 5-38-23, priluki_just@ukrpost.ua

    Конкурс проводиться у три етапи:

    - перший етап – розгляд документів, поданих претендентами: 02 квітня 2014 року за адресою: 14000, м. Чернігів, пр-т Миру, 43;

    - другий етап – письмове тестування претендентів: 12 квітня 2014 року з 10 до 12 год. за адресою: 14000, м. Чернігів, пр-т Миру, 43;

    - третій етап – співбесіди з претендентами: 17 квітня 2014 року за адресою: 14000, м. Чернігів, пр-т Миру, 43. Точний час співбесіди кожного претендента буде окремо повідомлено під час реєстрації для проходження письмового тестування.

    Назад



    21 Липня 2017 08:52
    14 Липня 2017 15:36
    14 Липня 2017 15:35
    14 Липня 2017 15:31
    07 Липня 2017 15:28
    07 Липня 2017 15:26
    30 Червня 2017 17:12
    30 Червня 2017 17:09
    23 Червня 2017 16:28
    23 Червня 2017 16:24
    23 Червня 2017 16:23
    15 Червня 2017 15:17