15 березня 2016

23.09.2020

20.09.2020

З 1 липня 2020 року допомога на дітей одиноким матерям призначається за новими умовами

14.05.2020

ПОРЯДОК обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги

05.06.2020 

Про затвердження Порядку підготовки та перепідготовки фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності

05.06.2020

Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива

07.05.2020

До уваги фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та належать до 1 і 2 групи платників єдиного податку, та на вихованні яких є діти віком до 10 років

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 року за      № 329 «Деякі питання соціальної підтримки сімей з дітьми», фізичні особи підприємці, які належать до першої та другої групи платників єдиного податку, мають право на отримання соціальної підтримки від держави на кожну дитину до 10- річного віку у розмірі прожиткового мінімуму.

Додатково: розмір прожиткового мінімуму на 1 січня 2020 року:

  • для дітей віком до 6 років становить 1779,00 гривень;
  • для дітей  віком від 6 до 10 років – 2218,00 гривень.

До прикладу: На вихованні у сім’ї є діти 5- ти та 9-ти років. Тато є підприємцем, належить до першої групи платників єдиного податку, ним сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за усі місяці 2019 року або протягом усіх місяців 2019 року після державної реєстрації фізичної особи – підприємця. У разі звернення за допомогою родина отримає 3 997, 00 грн. (1779,00 +2218,00).

Виплату допомоги запроваджено на період карантину та на один місяць після дати його скасування.

Допомога на дітей призначається з місяця звернення і виплачується через банківські установи.

Допомога не призначається на дітей, на яких виплачується компенсація послуги «муніципальна няня».

Для призначення допомоги на дітей заявник подає/надсилає органу соціального захисту населення заяву за відповідною формою у паперовій або електронній формі та документи/відомості у паперовій або електронній формі.

Зокрема, у паперовій формі заявник подає такі документи:

  • копії свідоцтв про народження дітей віком до 10 років;
  • довідку з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7);
  • копію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);
  • копію рішення про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

            В електронній формі необхідно подати:

  •  фотокопії свідоцтв про народження дітей віком до 10 років або відомості про свідоцтва про народження дітей (серія, номер, дата видачі, прізвище, ім’я та по батькові дитини, прізвище, ім’я та по батькові батьків);
  •  фотокопію довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7);
  •  фотокопію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);
  •  фотокопію рішення про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

Відомості в електронному вигляді без надання фотокопій документів надаються через інформаційні системи Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. При цьому, на заяву та документи, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис заявника. Відомості про прізвище, ім’я та по батькові заявника, його реєстраційний номер платника податків та реквізити документів, що посвідчують особу, отримуються з кваліфікованого сертифіката електронного підпису.

У разі утворення об’єднаної територіальної громади заява з необхідними документами для призначення допомоги на дітей приймається уповноваженими особами об’єднаної територіальної громади.

На систему (ФОПи).

На систему структурним підрозділам по ФОПам.

Порядок 329.

Заява нова ФОП

Перерахування субвенції на допомогу сім’ям з дітьми

25 жовтня 2018 року Прилуцьким казначейством перераховано ІІ транш субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства. дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розгляду за вересень у сумі 423079,29 гривень.

Субвенція перерахована згідно з помісячним розписом субвенції з державного бюджету на 2018 рік та в межах фактично нарахованих сум  відповідних допомог.

За інформацією Прилуцького управління державної казначейської служби України Чернігівської області

 

Перерахування субвенції на допомогу сім’ям з дітьми

08 серпня 2018 року Прилуцьким казначейством перераховано І транш субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства. дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розгляду за серпень у сумі 2203906,84 гривень.

Субвенція перерахована згідно з помісячним розписом субвенції з державного бюджету на 2018 рік та в межах фактично нарахованих сум  відповідних допомог.

За інформацією Прилуцького управління державної казначейської служби України Чернігівської області

 

Інформація про міжнародну програму "Діти створюють країну"

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1098 "Про затвердження Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату"

 

Право на допомогу на дітей одиноким матерям (батькам) має мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, які не отримують інших виплат

З 01 січня 2018 року набрало чинності положення частини другої статті 18-1 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», яким передбачено, що право на допомогу на дітей одиноким матерям (батькам) має мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника, соціальну пенсію або державну соціальну допомогу дитині померлого годувальника, передбачену Законом України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю».

З огляду на вищевикладене звертаємо увагу заявників, які одночасно отримують відповідні види допомог про необхідність вибору, а саме:

• допомоги на дітей одиноким матерям (батькам) у разі смерті одного з батьків;

• пенсії в разі втрати годувальника;

• соціальної пенсії;

• державної соціальної допомоги дитині померлого годувальника, передбачену Законом України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю». Для отримання додаткової інформації можна звертатися до управління соціального захисту населення райдержадміністрації за телефонами: 5-36-58 або 5-36-82.

Соціальний захист бездомних громадян і безпритульних дітей

Бездомність – це соціальне становище людини, зумовлене відсутністю в неї жилого приміщення (будинку, квартири, кімнати тощо), яке б вона могла використовувати для проживання/перебування і в якому могла бути зареєстрованою.

Тривожною тенденцією на даний час є активне зростання чисельності бездомних громадян та безпритульних дітей, які займаються бродяжництвом.

Слід відмітити, що з метою створення необхідних умов для забезпечення прав та свобод бездомних громадян і безпритульних дітей упроваджується їх облік.

Облік здійснюється за переважним місцезнаходженням бездомних громадян на підставі особистого звернення або їх виявлення відповідними спеціалізованими закладами, що створюються органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади.

Разом з цим, з метою попередження бездомності і безпритульності в Україні у рамках відповідних програм проводяться освітні та просвітницькі заходи з інформування населення щодо норм законодавства з питань придбання, відчуження, оформлення і державної реєстрації прав на жилі приміщення та земельні ділянки, щодо інших правочинів, предметом яких є житло, стосовно обов’язків і відповідальності учасників житлових та суспільних правовідносин.

Необхідно відмітити, що фінансування заходів, спрямованих на соціальний захист бездомних громадян і безпритульних дітей здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

Таким чином, соціальний захист бездомних громадян і безпритульних дітей - це обов’язок держави, гарантований Конституцією України.

Якщо Ви чи Ваші знайомі опинилися в складних життєвих обставинах, звертайтесь за допомогою до управління соціального захисту населення Прилуцької райдержадміністрації за адресою: м. Прилуки, вул. Пушкіна,73.

За інформацією управління соціального захисту населення райдержадміністрація

 

ДЕТАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ щодо процесу ОТРИМАННЯ ОДНОРАЗОВОЇ ДЕРЖАВНОЇ ГРОШОВОЇ ДОПОМОГИ, особами, які отримали тілесні ушкодження під час участі у РЕВОЛЮЦІЇ ГІДНОСТІ у 2017 році

 

Перерахування субвенції на допомогу сім’ям з дітьми

10 квітня 2017 року Прилуцьким казначейством перераховано І транш субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу за квітень у сумі 3 173,2 тис. грн.

Субвенція перерахована згідно з помісячним розписом асигнувань державного бюджету на січень-квітень та в межах фактично нарахованих сум відповідних допомог.

p align='left' >За інформацією Прилуцького управління державної казначейської служби України Чернігівської області

 

Перерахування субвенції на допомогу сім’ям з дітьми

09 лютого 2017 року Прилуцьким казначейством перераховано I транш субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами I чи I I групи внаслідок психічного розладу за лютий у сумі 2 180,9 тис. грн.

Субвенція перерахована згідно з помісячним розписом асигнувань державного бюджету на січень-лютий та в межах фактично нарахованих сум відповідних допомог.

Прилуцьке управління державної казначейської служби України Чернігівської області

 

Урядом удосконалено порядок надання державної соціальної допомоги деяким категоріям осіб

 

РОЗМІРИ УСІХ ВИДІВ ДОПОМОГИ НА 2017 РІК

 

ДО УВАГИ ОТРИМУВАЧІВ ДОПОМОГИ НА ДІТЕЙ ОДИНОКИМ МАТЕРЯМ

На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (від 24.12.2015 №911-VIII) Урядом 25.12.2015 року схвалено постанову Кабінету Міністрів України № 1181 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою з 1 січня 2016 року змінено порядок призначення допомоги на дітей одиноким матерям.

Категорія дітей Розмір прожиткового мінімуму 01.01.2016-30.04.2016 Розмір прожиткового мінімуму 01.05.2016-30.11.2016 Розмір прожиткового мінімуму 01.12.2016-31.12.2016
Діти віком до 6 років 1167 грн 1228 грн 1355 грн
Діти віком від 6 до 18 років 1455 грн 1531 грн 1689 грн
Діти віком від 18 років до 23 років (за умови навчання у ВНЗ за денною формою) 1378 грн 1450 грн 1600 грн

Як визначається розмір допомоги з 1 січня 2016 року

Допомога на дітей одиноким матерям надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців. Середньомісячний сукупний дохід сім’ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, що затверджується наказом Мінпраці, Мінекономіки, Мінфіном, Мінмолодьспортом та Держкомстатом.

Кожні шість місяців допомога підлягає перегляду у відповідності до сукупних доходів родини за минулі шість місяців. Для перегляду необхідно звертатися до управління соціального захисту населення та подати декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сімї).

До складу сім’ї особи, що звертається за призначенням зазначеної допомоги, включаються чоловік (дружина); рідні, усиновлені та підопічні діти віком до 18 років, а також діти віком до 23 років, які навчаються за денною формою у вищих навчальних закладах I — IV рівня акредитації та професійно-технічних навчальних закладах і не мають власних сімей незалежно від місця проживання або реєстрації; неодружені повнолітні діти, які визнані інвалідами з дитинства I та II групи або інвалідами I групи і проживають разом з батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв’язку з відсутністю власних доходів; жінка та чоловік, які проживають однією сім’єю, не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей.

Допомога надається у випадку, якщо є різниця між середньомісячним доходом сімї та прожитковим мінімумом для дитини, тобто допомога залежить від доходів родини за шість місяців перед зверненням до управління соціального захисту населення.

Приклад розрахунку:

Сім’я складається з 3 осіб (двоє дітей – 10 та 5 років та мати, яка є одинокою по відношенню до обох дітей), середньомісячний дохід сім’ї – 2000 грн. на всю родину.

На 1 члена родини середньомісячний дохід складатиме: 2000 грн/3 особи= 666,67 грн.

Середньомісячний дохід визначається на підстві сумування всіх доходів родини за попередні шість місяців перед зверненням за допомогою та діленням суми всіх цих доходів за шість місяців на 6, тобто визначаєте середню суму ваших доходів за один місяць.

На дитину 5 років визначаємо розмір допомоги одинокій матері: 1228 грн (прожитковий мінімум-показник в таблиці вище) — 666,67 грн= 561,33 грн.

На дитину 10 років визначаємо розмір допомоги одинокій матері: 1455 грн (прожитковий мінімум-показник в таблиці вище) — 666,67 грн= 864,33 грн.

Отже, на дитину 5 та 10 років така жінка буде отримувати 561,33 грн та 864,33 грн. відповідно, всі шість місяців. Потім вона поновлює свої доходи в УСЗН і допомогу їй будуть перераховувати вже за новими доходами.

 

 

Про додаткові соціальні гарантії батькам-вихователям

 

 

Верховна Рада України Законом України від 17.05.2016 №1366-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання батькам-вихователям додаткових соціальних гарантій» внесла зміни до Кодексу законів про працю України та до Закону України «Про відпустки».

Внесені зміни передбачають надання одному з батьків-вихователів, які перебувають у трудових відносинах із підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, виду діяльності та галузевої належності, а також працюють за трудовим договором у фізичної особи, права скористатися відпусткою для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також уточнено, що зазначеним видом відпустки може скористатися лише один з прийомних батьків.

 

 

Багатодітні сім'ї мають право на пільги

 

 

 

 

ПОСТАНОВА КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ №319 від 27.04.2016р.

 

 

 

 

ДО УВАГИ ОТРИМУВАЧІВ ТИМЧАСОВОЇ ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ.doc

 

 

 

 

Лист Міністерства соціальної політики України від 13.01.2016 № 325/0/14-16/5

 

 

 

 

Лист Міністерства соціальної політики України від 15.01.2016 № 5385875-16

 

 

 

 

Процедуру оформлення субсидій спрощено

 

 

Сьогодні, 5 жовтня, на брифінгу в облдержадміністрації говорили про спрощений порядок оформлення субсидій для населення. Це стало можливим після прийняття Урядом 23 вересня цього року змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого побутового палива.

За словами директора Департаменту соціального захисту населення Олега Русіна, мета цих змін в законодавстві – зменшення цінового удару для населення у зв’язку із здорожчанням послуг на житлово-комунальні послуги. Він зазначив, що органи соціального захисту населення побудували свій робочий час таким чином, щоб встигати оперативно опрацьовувати всі справи на оформлення субсидій. Також він зауважив про покращення матеріально-технічної бази органів соціального захисту, що значно пришвидшило процедуру обробки документації.

Станом на 2 жовтня цього року вже призначено субсидію майже 119 тисячам сімей (понад 75 тисяч сімей звернулися вперше, решті сімей субсидію перераховано автоматично).

Директор Департаменту наголосив, що в інтересах самих громадян своєчасно оформити субсидію, особливо з наближенням опалювального періоду. Таким чином скористатись пільгами, запропонованими Урядом.

Він зазначив основні спрощення в оформленні субсидій.

Зокрема, скасовано необхідність обов’язкового оформлення особових рахунків на сплату житлово-комунальних послуг на особу, що звертається по субсидію.

Орендарям житла субсидія призначатиметься без необхідності відкриття на них особових рахунків – лише на підставі договору оренди. Визначено вичерпний перелік документів, які враховуються комісією при ухваленні рішення про призначення субсидій, з урахуванням лише осіб, що фактично проживають у помешканні. Тобто, віднині не враховуються особи, які зареєстровані, але фактично не проживають.

Надано можливість призначати субсидію сім’ям, що мешкають окремо у житловому будинку, розділеному на дві половини.

Надано змогу при призначенні субсидій дитячим будинкам сімейного типу і прийомним сім’ям враховувати кількість дітей, які фактично проживають, але не зареєстровані.

У разі розбіжності в даних про склад зареєстрованих осіб і про кількість осіб, яким нараховується плата за послуги, для розрахунку субсидії використовуються дані про склад зареєстрованих.

Приведено у відповідність до законів перелік доходів, які не враховуються для призначення субсидії:

- доходи учасників АТО;

- доходи від роботи у виборчій комісії.

Якщо субсидія призначена рішенням комісії, то на наступний термін субсидія призначається на підставі того ж рішення, якщо у сім’ї не відбулося змін.

Департамент інформаційної діяльності

та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації

 

 

Не вистачає коштів на сплату рахунків за житлово-комунальні послуги — оформлюйте субсидії

 

 

Про головні новації у порядку надання житлових субсидій населення вкотре говорили сьогодні на брифінгу в облдержадміністрації.

Як зазначив директор Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Олег Русін, станом на 21 серпня цього року житлову субсидію в області отримують майже 94 тисячі сімей. Для порівняння станом на 1 серпня минулого року ця цифра була більш, як вдвічі менша.

Спрощений порядок надання субсидій, який діє з травня поточного року, постійно вдосконалюється.

— За новим порядком людина сама не розраховує дохід, а лише вказує місце його отримання. Наприклад пенсія, зарплата, з посиланням на місце роботи. Розрахунки здійснює служба соціального захисту у результаті відповідних запитів, — акцентував Олег Русін.

До того ж, доходом не вважається єдиноразові соціальні виплати (грошові виплати учасникам АТО, відсотки по депозитах та інше).

Врегульовано питання надання субсидій фізичним особам підприємцям. А також надано право управлінню соціального захисту населення призначати субсидію на кількість зареєстрованих осіб. Однак, у разі зміни кількості проживаючих чи їх доходу, це варто відобразити і в декларації.

Треба зазначити і про скасування так званих штрафних санкцій за допущені громадянами помилки. Родинам, які отримували субсидію у минулих роках, звертатися до органів соцзахисту не потрібно (у випадку, якщо нема змін складі сім`і чи доходах). Адже перерахунок буде проведено автоматично.

На спрощеному механізмі отримання субсидій наголошує і керівництво держави.

— Основні платежі по газу підуть у вересні-жовтні. До цього часу ми зобов’язані розібратися у цьому, підготувати субсидії, а влада має зробити механізм отримання субсидій автоматичним, — наголошує Президент України Петро Порошенко.

До першого вересня кожна родина знову отримає бланки заяви та декларації. Заповнені бланки не обов’язково приносити до органів соціального захисту особисто. Можливо їх надіслати і поштою. Тож не зволікайте та скористайтеся правом отримання державної допомоги.

 

 

Урядом вдосконалено порядок надання населенню житлових субсидій

 

 

Спрощений порядок надання населенню субсидій, який діє з 1 травня 2015 року постійно удосконалюється.

Так, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 26 червня 2015 року №475 «Про спрощення порядку призначення та надання населенню житлових субсидій».

Головні новації у порядку надання житлових субсидій населенню:

У новій формі декларації громадянам не потрібно вказувати дані про розмір їхніх доходів, достатньо лише вказати вид отриманого доходу і джерело (установу, підприємство чи організацію). Інформацію про розміри доходів громадян отримають від Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду.

Відмова від штрафних санкцій за допущені громадянами помилки.

До сукупного доходу не включатимуться окремі види доходу:

сплачені особою аліменти, доходи від розміщення депозитів, грошове забезпечення військовослужбовців, які беруть безпосередньо участь в антитерористичних операціях, допомога громадських та благодійних організацій, допомога на поховання, одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства.

Житлову субсидію можливо призначити на основі доходу за попередні три місяці перед зверненням. Пенсіонери зможуть отримати субсидію на підставі врахування їхніх доходів за останній місяць.

Врегульовано питання надання субсидій фізичним особам підприємцям. Для платників І групи встановлено мінімальний дохід, що враховується при обчисленні субсидії у розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних. Для ІІ і ІІІ груп мінімальний дохід встановлено в розмірі відповідно двох і трьох прожиткових мінімумів для працездатних громадян.

Надано право управлінням соціального захисту населення призначати субсидію на кількість зареєстрованих осіб, яка вказана громадянином в декларації, якщо у встановлений 5-денний термін не отримали необхідну інформацію від органів влади.

Поставною Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2015 року №570 «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» надано можливість громадянам, що перебувають у складних життєвих обставинах і не змогли вчасно подати документи для оформлення субсидії, за рішенням комісій, отримати субсидію з моменту виникнення права, але не більше ніж за шість місяців до звернення. Раніше такий механізм діяв строком до трьох місяців.

Кожна родина до 1 вересня 2015 року повторно отримає бланки заяви і оновленої декларації, які слід подавати для оформлення житлової субсидії. Разом з тим, можна використовувати і чинні на сьогодні бланки документів.

Департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації

 

 

ШАНОВНИЙ ДОБРОДІЮ!

 

 

В країні дуже складна економічна ситуація, Уряд України цього ніколи не приховував, і як в цьому листі, так і надалі ми хочемо продовжити говорити громадянам виключно правду, якою б гіркою вона інколи не здавалася. Тільки так, на нашу думку, можливо здобути довіру людей, а в питанні надання Вам субсидії на сплату житлово-комунальних послуг, про що йтиме мова в цьому листі, взаємна довіра між державними органами і громадянином - одна з головних складових успіху.

Ви знаєте, що проблеми в економіці, з якими ми стикнулися як держава, спричинені багатьма факторами, насамперед втечею попередньої владної верхівки і російською військовою, економічною та інформаційною агресією. Але, незважаючи на складнощі, Уряд України невідступно продовжує втілювати в країні реформи, які не робилися 23 роки. Вони обов'язково дадуть результат, виведуть нашу державу з кризи, в найближчій перспективі дозволять стабілізувати ситуацію і вийти на економічне зростання. Такі самі складні реформи були проведені в усіх успішних країнах нашого регіону, де люди також важко сприймали перехідний період, але невдовзі відчули значні позитивні зміни у власному житті. Так стало¬ся в Польщі, Латвії, Грузії, і так станеться в Україні.

Одна з реформ, які відбуваються в Україні, - це перехід від застарілої радянської до сучасної енергоефективної системи надання комунальних послуг, що включає в себе в тому числі ' встановлення ринкової ціни на газ.

Це питання не тільки порятунку економіки, але і справедливості. Всі попередні Уряди України брали гроші з держбюджету, які Ви сплачували у вигляді податків, і дотували за них оплату газу для олігархів та заможних громадян. Ви більше не будете платити за багатих-тепер вони і всі, хто здатен платити реальну ціну за газ, сплачуватимуть самі за себе.

А держава допомагатиме тим людям, рівень доходів яких не дає їм змоги самотужки заплатити за комунальні послуги. Наше завдання - залучити до користування системою субсидій якомога більше громадян, яким дійсно важко заплатити за ринковою ціною. Щоб досягти цієї мети, ми максимально спростили порядок оформлення субсидій.

Критерій для отримання субсидій лише один - дохід людини. Зверніться до місцевого управління соціального захисту вже зараз, і ми зробимо все, щоб полегшити для Вас сплату за комунальні послуги. Для багатьох родин розмір субсидії становитиме більше половини рахунку! Вам необхідно буде лише заповнити Заяву і Декларацію, які Ви зараз тримаєте в , руках, та відправити їх поштою у Ваше відділення соціального захисту. Решту ми зробимо самі.

Але отримання субсидії - не єдиний шлях зменшити рівень платні за комунальні послуги. Ми повинні навчитися використовувати ресурси ефективно: економити газ, світло, воду. Це заощадить кошти кожної родини і держави в цілому. Для допомоги в цьому запроваджена програма державної підтримки населення, ОСББ та житлово-будівельних кооперативів щодо впровадження енергоефективних заходів: утеплення осель, встановлення лічильників, заміни котлів, заміщення газу альтернативними видами палива.

Пам'ятайте, що реформи робляться не заради реформ, а тільки заради громадян і їх добро¬буту. Складний період мине, наша країна і українці обов'язково стануть успішними, як ми всі того заслуговуємо!

З повагою, Уряд України

 

 

СУБСИДІЇ СТАЛИ ДОСТУПНИМИ

 

 

 

 

Кабінет Міністрів ухвалив постанову № 475, яка оптимізує принципи надання громадянам житлових субсидій.

Ухвалення постанови стало великим кроком назустріч інтересам людей, адже в документі передбачено суттєве спрощення процедури отримання житлових субсидій.

1. У декларації не потрібно зазначати розмір доходів.

Це перша і, мабуть, головна новація, передбачена в постанові. Адже завдяки налагодженій співпраці мінсоцполітики з Державною фіскальною службою та Пенсійним фондом України місцеві органи влади можуть отримувати дані про доходи людини безпосередньо в податківців і пенсійників.

Відтепер громадяни зазначатимуть у деклараціях лише вид отримуваного доходу: зарплата, аліменти, соціальна допомога тощо — та установу, підприємство чи організацію, які виплатили кошти.

2. Окремі види доходів не буде включено в сукупний дохід громадян.

Йдеться, зокрема, про благодійну допомогу, одноразову допомогу від держави та органів місцевої влади (виплати інвалідам, ветеранам до 5 травня,, сім’ям загиблих учасників антитерористичної операції, матерям-героїням, допомога на поховання), грошове забез¬печення військовослужбовців, які беруть участь в АТО. Крім того, до сукупного доходу сім’ї не зараховуватимуть заробітну плату, яку військовослужбовець отримує в АТО.

З. Субсидію зможуть призначати на основі доходів за попередні три місяці.

Це крок до більшої оперативності у визначенні розміру субсидії на основі актуальних доходів громадян. Більше того, пенсіонери матимуть змогу отримати субсидію на підставі врахування їхніх даних за останній місяць.

4. У разі смерті власника житла субсидію можна призначити на одну дієздатну особу, зареєстровану в житловому приміщенні померлого.

Родині померлого власника житла, яка мешкала разом із ним, не потрібно спочатку юридично успадковувати житло (через півроку після смерті власника), а вже потім порушувати питання субсидії. Тепер субсидію родині за рішенням комісії може бути призначено раніше, ніж мине шість місяців.

5. Спірні питання вирішуватимуться на користь громадянина.

Принципово важливим є надання права місцевій владі призначати субсидії, вирішуючи спірні питання на користь громадянина. Адже кожну конкретну життєву ситуацію передбачити в законодавстві неможливо.

Тому постановою розширено права органів місцевої влади щодо надання субсидій у так званих спірних питаннях. Місцева влада, наприклад, з'ясовуватиме, чи справді мешкає особа за відповідною адресою або скільки осіб фактично користуються певною послугою.

До того ж, якщо протягом п’яти днів управління соціального захисту не отримають необхідної інформації про громадян від органів місцевої влади, то вони призначатимуть субсидію на ту кількість зареєстрованих у помешканні осіб, яку зазначив громадянин у декларації. Це зроблено для того, щоб якомога раніше призначати житлову субсидію.

Звертаємо увагу!

За інформацією Мінсоцполітики, до 1 вересня кожна українська родина повторно отримає через Укрпошту бланки заяви й оновленої декларації, які слід подавати для оформлення житлової субсидії. Але можна використовувати і раніше отримані бланки.

Управління соціального захисту

населення райдержадміністрації

 

Субсидії за новим порядком.

 

 

ДЕКЛАРАЦІЯ про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії

 

 

ЗАЯВА про призначення житлової субсидії

 

 

ПОСТАНОВА від 28 лютого 2015 р. № 106 Київ " Про удосконалення порядку надання житлових субсидій"

 

 

 

Підвищенно ціни на житлово-комунальні послуги: як виживати?

 

 

Стосовно компенсації в умовах підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.

З метою соціальної захищеності найуразливіших верств населення В умовах підвищення цін і тарифів уряд затвердив Порядок призначення і надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг. Про це йдеться у постанові Кабінету Міністрів України № 83 від 5 квітня 2014р. (Ця постанова набрала чинність з 1 липня 2014 року).

Дія цього порядку поширюється на родини, чий середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищував розміру прожиткового мінімуму для сім’ї, що визначається як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення (на дітей віком до 6 років 1032грн.; на дітей віком від 6 до 18 років 1286грн.; на працездатних осіб 1218грн.; на осіб, які втратили працездатність 949грн.).

Для призначення компенсації особа, яка зареєстрована у житловому приміщенні (будинку) має звернутися до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації з відповідною заявою та визначеним пакетом документів, а саме:

1) Довідка про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб;

2) Довідки про доходи кожної особи зареєстрованої у житловому приміщенні (будинку) крім довідок про розмір пенсії та соціальної допомоги.

Розмір компенсації розраховується окремо для кожного виду комунальних послуг в опалювальний та неопалювальний періоди. У разі підвищення цін і тарифів на комунальні послуги протягом періоду надання компенсації, її розмір перераховується з урахуванням такого підвищення.

Визначені кошти перераховуватимуться на рахунки підприємств, які надають послуги.

Важливо знати: компенсація надається на безповоротній основі, її отримання не пов’язане зі зміною форми власності житла і не тягне за собою таку зміну.

Для одержання компенсації сім’я має сплачувати свою частину платежу за комунальні послуги, в іншому випадку – надання компенсації припиняється.

Управління соціального захисту

населення райдержадміністрації

 

 

Стосовно соціальних норм житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами для надання пільг і субсидій

 

 

Програма житлових субсидій, що діє з 1995 року залишається головним механізмом забезпечення соціального захисту найбільш вразливих верст населення. Субсидії гарантують малозабезпечиним громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни їх вартості. Для отримання субсидії громадяни мають звернутися до органу соціального захисту та надати довідку про склад сім’ї (зареєстрованих у житловому приміщенні), надати довідки про доходи, заповнити декларацію та відповідну заяву.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 „Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування” затверджено соціальні норми житла та соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами для надання пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг.

Соціальна норма житла для надання пільг залишилася на рівні нині діючих норм площі житла: 21 кв. м площі на одну особу та додатково 10,5 кв. м на сім’ю, а для сімей ветеранів війни, що складаються лише з непрацездатних осіб, для опалення житла у разі використання газу для опалення - 42 кв. м опалюваної площі на одну особу, яка має право на знижку плати, та додатково 21 кв. м на сім’ю.

Соціальну норму житла для надання субсидій встановлено у розмірі 13,65 кв. м площі на одну особу та додатково 35,22 кв. м на домогосподарство, тобто 48,87 кв. м на одну особу.

Постановою встановлені єдині для всієї України соціальні нормативи споживання холодної і гарячої води, водовідведення, вивезення побутових відходів. Нині норми споживання цих послуг для надання пільг і субсидій встановлюються органами місцевого самоврядування.

Слід зазначити, що соціальний норматив споживання теплової енергії на опалення житла Постановою не передбачено. Для нарахування пільг і субсидій на оплату послуги з централізованого опалення застосовуються норми споживання, встановлені органами місцевого самоврядування.

Оскільки нарахування плати за централізоване постачання холодної і гарячої води у разі відсутності лічильників буде здійснюватися за нормами, затвердженими органами місцевого самоврядування, а пільги і субсидії надаватимуться на соціальний норматив, Постановою передбачено, що нарахування плати за користування відповідними послугами для інвалідів війни у разі відсутності лічильників буде здійснюватися згідно з соціальними нормативами, встановленими Постановою.

Постановою запроваджено норми користування послугами з електропостачання за відсутності централізованого постачання гарячої води для будинків, не обладнаних стаціонарними електроплитами (за відсутності газових водонагрівальних приладів), та будинків, обладнаних стаціонарними електроплитами.

Постановою внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, згідно з якими:

- комісії позбавляються права приймати рішення про надання субсидії на збільшену понад норму площу житла;

- передбачено враховувати дохід на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб, які зареєстровані на житловій площі і декларують відсутність доходу, або доходи яких менше прожиткового мінімуму;

- субсидія надається одному із зареєстрованих членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок (раніше субсидія на загальних підставах призначалася лише власнику житлового приміщення);

- для осіб, які перебувають у шлюбі, зареєстровані і проживають окремо субсидія призначається на соціальну норму житла (раніше субсидія призначалася без урахування додаткових 10,5 кв. м. на сім’ю);

- сума субсидії, яку органами соціального захисту населення переказано на рахунки виконавців/виробників житлово-комунальних послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується виконавцем/виробником як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства на наступний розрахунковий період;

- субсидія призначається виходячи із соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, і перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється;

- якщо в установленому порядку здійснено відключення споживачів від централізованого теплопостачання та населення для обігріву приміщень використовує побутові електроприлади, то для розрахунку субсидій в опалювальний сезон застосовуються соціальні нормативи користування електропостачанням для індивідуального опалення. Зазначені розрахунки здійснюються на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї та акта обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів.

Відповіді на будь які запитання, щодо механізмів нарахування субсидії та компенсації можна отримати за телефонами: 5 36 58, 5 36 82, 5 02 56

Управління соціального захисту

населення райдержадміністрації

 

На сайт РДА (радник ВПО).doc

https://legalaid.gov.ua/