16 березня 2016

05.06.2020

Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива

Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива

Про особливості надання житлових субсидій

ПОРЯДОК призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги

В Україні діють два способи отримання субсидії. Як розібратися?

лист МСПУ " Про порядок надання житлової субсидії населенню"

Методичні рекомендації до постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 „Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі”Постанова Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 373 "ПОРЯДОК надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі"

Постанова  Кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  від 21 жовтня 1995 р. № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива"

Постанова КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  від 6 серпня 2014 р. № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування"

Збірка відповідей на запитання щодо порядку надання населенню житлових субсидій

Нове про субсидії з 01.05.2018

Середня субсидія в Україні становить дві тисячі гривень

31 жовтня в Україні завершився процес призначення житлових субсидій на опалювальний період 2016-2017 років. Інформація про розмір субсидії буде відображена у листопадових платіжках за оплату комунальних послуг.

Як передбачено законодавством, розмір субсидії визначений на основі сукупного доходу кожного окремого домогосподарства та інформації про тарифи від надавачів послуг.

У суспільстві ширилося багато міфів про програму житлових субсидій. Один з найпоширеніших – «клопоту з оформленням субсидії багато, а в реальності вона може скласти мізерну суму».

Насправді, безповоротну допомогу Уряду на сплату житлово-комунальних послуг – субсидію – оформити просто. Для цього потрібно подати лише Заяву та Декларацію про доходи. Все інше органи соціального захисту зроблять самостійно. Повертати її не потрібно, навіть у разі продажу квартири, на яку була оформлена житлова субсидія.

Середній розмір адресної урядової допомоги населенню у новому опалювальному сезоні становить близько двох тисяч гривень. Обов’язковий платіж українців за комунальні послуги є навіть меншим, ніж в минулому опалювальному сезоні (з травня 2016 року зріс прожитковий мінімум, який входить у формулу розрахунку розміру субсидії, і склав 1399 гривень). Загалом, чим менші доходи має родина, тим нижчими будуть її витрати на комунальні послуги і більшим розмір державної підтримки.

До прикладу: у Чернігові родина з трьох осіб (чоловік та дружина, обоє працюючі, і неповнолітня дитина) проживає у приватному секторі. Має індивідуальне опалення, холодне водопостачання, користуюється електроенергією. Загальна площа житла – 70 квадратних метрів. Сім’я отримала від держави субсидію у розмірі 2 937 гривень, а самотужки платитиме за комунальні послуги лише 263 гривні.

Сім’я пенсіонерів із Чернігова теж скористалася урядовою допомогою. У них централізоване опалення, загальна площа житла 68 квадратних метрів. За тепло, холодне водопостачання та водовідведення, гаряче водопостачання, електроенергію та технічне обслуговування свого помешкання вони самостійно сплачуватимуть лише 236 гривень. 2 630 гривень за них адресно заплатить держава.

До речі, в Чернігівській області вже отримують субсидії на оплату комунальних послуг 215 тисяч сімей. Кількість звернень громадян з даного питання постійно збільшується. За прогнозами, під час опалювального сезону вона може зрости на 50 відсотків проти минулого року. У такому випаду близько 300 тисяч родин отримають соціальну підтримку від держави.

Що ж робити у випадку, коли родина не встигла оформити субсидію до початку опалювального сезону?

Необхідно подавати необхідні документи до управлінь соціального захисту. Адже Уряд компенсує сімейні витрати за сплачені у жовтні та листопаді комунальні платіжки.

Тим сім’ям, які не встигли оформити житлову субсидію до початку опалювального сезону, Уряд компенсує жовтневі витрати на комунальні послуги. Буде також компенсовано витрати на комунальні послуги за листопад у разі звернення за допомогою протягом двох місяців з дати початку опалювального періоду.

Незалежно від виду опалення – централізоване теплопостачання чи індивідуальне газове або електричне опалення – у разі надходження заяви про призначення субсидії, до прикладу у грудні, безповоротна допомога Уряду буде призначена з початку опалювального сезону. Тобто держава відшкодує комунальні витрати родини за два місяці.

Крім того, у разі подання заяви на призначення субсидії протягом трьох місяців з моменту підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, субсидія призначається з дати підвищення тарифів. Тобто, якщо у жовтні змінюється тариф на один з видів послуг, наприклад холодне водопостачання та водовідведення, субсидія буде призначена з 1 жовтня, навіть якщо звернення надійде значно пізніше, скажімо, у грудні.

Якщо ж програма житлових субсидій на вас не поширюється?

Подавайте заяву до постачальника послуги централізованого опалення і сплачуйте за тепло рівними частинами протягом року: 50% - взимку, 50% - влітку.

Уряд надав можливість українським сім’ям, які не підпадають під дію житлової субсидії, сплачувати рахунки за теплопостачання рівними частинами протягом року. В опалювальний період можна сплачувати лише 50% вартості спожитих послуг, решту – 50% рахунку – доплатити у літній період.

Як скористатися такою можливістю? Всього-на-всього треба звернутися із письмовою заявою до виконавця послуги з централізованого опалення про надання розстрочки в оплаті житлово-комунальної послуги з теплопостачання. Починаючи з дати подання заяви щомісяця протягом опалювального періоду тепло-комунальне підприємство виставлятиме рахунок у вигляді 50% від нарахованої плати за спожиту послугу.

Решта суми – неоплачених 50% від нарахованої протягом опалювального періоду плати за житлово-комунальну послугу – виставлятиметься споживачу протягом міжопалювального періоду щомісяця рівними частинами, починаючи з травня до вересня включно. Платіжний документ тепло-комунального підприємства матиме дві графи:

• графу для зазначення оплати 50% від нарахованої плати за житлово-комунальну послугу з централізованого опалення протягом опалювального періоду;

• графу розрахованої і розподіленої рівними частинами протягом кожного місяця міжопалювального періоду суми неоплачених 50% від нарахованої плати за житлово-комунальну послугу з централізованого опалення.

Віце-прем’єр-міністр України Володимир Кістіон надав такий коментар:

Уряд прийняв рішення про надання можливості українцям, перш за все тим, на кого програма житлових субсидій не поширюється, сплачувати рахунки за централізоване теплопостачання рівними частинами до початку наступного опалювального періоду. До речі, цією можливістю можуть скористатися і ті громадяни, які ще не встигли оформити субсидію.

Перш за все, це було зроблено для того, щоб підтримати людей у перехідний період української економіки.

Це рішення жодним чином не вплине на зростання заборгованості тепло-комунальних підприємств перед НАК «Нафтогаз». Уряд подбав про збалансування різниці між оплатою послуг споживачами та платою теплокомуненерго за природний газ, а також про те, щоб НАК «Нафтогаз» не виставляв ТКЕ жодних штрафів. Зокрема, на засіданні Кабінету Міністрів 26 жовтня ухвалено низку змін до урядових постанов, якими регулюються питання розрахунків тепло-комунальних підприємств з НАК «Нафтогаз» у рамках прийнятого рішення про так звану «розстрочку» комунальних платежів.

На підставі отриманих від громадян заяв про надання можливості сплачувати за тепло рівними частинами протягом року тепло-комунальні підприємства до 15 числа надаватимуть НАК «Нафтогаз» та НКРЕКП довідку стосовно щомісячного обов’язкового платежу за природний газ. У довідці будуть вказані суми коштів, які підлягають обов’язковій сплаті постачальнику природного газу протягом міжопалювального періоду, в рахунок оплати природного газу, спожитого у кожному місяці опалювального періоду. НАК «Нафтогаз» зобов’язаний враховувати дану інформацію при визначені термінів остаточних розрахунків за спожитий природний газ.

Таким чином, у нас врегульовано обидва питання: і щодо можливості «розстрочки» комунальних платежів безпосередньо для громадян, і те, яке стосується відносин між ТКЕ та НАК «Нафтогаз».

Щодо запущеного в інформаційний простір міфу про те, що «прикордонна служба блокуватиме виїзд за кордон особам, що мають борги або розстрочку за комунальні послуги». Це чергова, вигадана популістами нісенітниця.

Споживач не стає боржником після оформлення так званої «розстрочки», оскільки його обов’язок оплатити 50% вартості послуг переноситься на майбутній період.

І навіть якщо громадянин має неповну сплату комунальних платежів, йому не забороняється як пересуватися територією нашої держави, так і виїжджати за кордон. Це не передбачено ніякими нормативно-правовим актами. До того ж, для обмеження виїзду за кордон мають бути відповідні законні підстави. І навіть якщо борг може стати перепоною для виїзду за кордон, то заборгованість має бути визнана офіційно. Це можливо тільки за рішенням суду. І аж ніяк не на підставі заяви на «розстрочку».

За матеріалами Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України

 

 

Зміни до порядку призначення субсидій

Кабінетом Міністрів України прийнята Постанова від 08.09.16 р. № 635 «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»

Нагадаємо: в Україні 6 млн сімей отримують субсидії на «комуналку». Недавнє підвищення тарифів на гарячу та холодну воду, газ і електроенергію вже викликало збільшення кількості звернень громадян за житловою субсидією. Та з настанням опалювального сезону кількість звернень ще збільшиться. За прогнозами Мінсоцполітики, після перших платіжок за тепло по субсидію прийдуть ще близько 3 млн сімей. На ці цілі внесений Кабміном проект Держбюджету-2017 передбачає виділення 50,7 млрд грн. При цьому Урядом вкотре внесено зміни до порядку призначення та надання населенню субсидій.

Зміни, внесені постановою, що коментується, до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою КМУ від 21.10.95 р. № 848 (далі — Положення), здебільшого стосуються порядку визначення сукупного доходу сім’ї.

До такого доходу включаються доходи, нараховані особам, які досягли 14-річного віку станом на 1 січня року, за який враховуються доходи.

У той же час перелік доходів, що не включаються, доповнено новими позиціями, то ж до доходу не включатимуться:

• вартість безоплатно отриманих санаторно-курортних путівок;

• вартість протезно-ортопедичних виробів, засобів реабілітації;

• суми, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю працівника під час виконання ним трудових обов’язків.

У новій редакції викладено абзаци третій — п’ятий п. 12 Положення — щодо громадян працездатного віку, тобто від 18 років. Встановлено, що особам, які досягли 18-річного віку станом на 1 січня поточного року, мають дохід нижче прожиткового мінімуму або які взагалі його не мають, але якщо при цьому вони навчалися на денній формі навчання в загальноосвітньому, професійно-технічному, вищому навчальному закладі, для призначення субсидії буде враховуватися щомісячний «віртуальний» дохід на рівні одного прожиткового мінімуму.

Акцентуємо увагу, що розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб приймається станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії. Доречно нагадати, що прожитковий мінімум на одну працездатну особу станом на 31 грудня 2015 року встановлено на рівні 1378 грн., а на 31 грудня 2016 року він складе 1600 грн.

Нові правила стосуються також громадян з 18-річного віку з середньомісячним сукупним доходом менше прожиткового мінімуму, але які протягом попереднього року отримували будь-які соціальні виплати. А саме: пенсію; стипендію; допомогу при народженні (усиновленні) дитини (розмір щомісячної виплати, а не одноразової); допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку; допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам; допомогу по догляду за інвалідом I та II групи внаслідок психічного розладу; допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам; допомогу по безробіттю або будь-які доходи, отримані особою, яка не досягла 18-річного віку. Таким особам у розрахунок субсидії включаються фактичні розміри отриманих ними доходів.

Якщо особа віком від 18 років не навчалася, не отримувала соцвиплати і не має доходів, то для розрахунку субсидії прийматиметься «віртуальний» дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму.

В окремих випадках у розрахунок може включатися середньомісячний сукупний дохід на рівні одного прожиткового мінімуму. Це за умови, якщо за результатами обстеження буде відповідне рішення комісії про реальне скрутне матеріальне становище особи, яка претендує на субсидію.

Цю обставину (про дату прожиткового мінімуму) потрібно взяти до уваги і фізособам-підприємцям, які застосовують спрощену систему оподаткування. В абзаці шостому п. 12 Положення слова «на відповідний місяць» уже в минулому, тепер у розрахунок субсидії враховується дохід ФОП-єдиноподатникам: першої групи — на рівні двох розмірів прожитмінімуму на 31 грудня; другої групи — трьох розмірів прожитмінімуму; третьої групи — чотирьох розмірів прожитмінімуму.

Також пункт 12 Положення доповнено новим абзацом сьомим щодо порядку розрахунку доходів при призначенні субсидії для військовослужбовців. Для осіб, які протягом року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, перебували на строковій військовій службі, середньомісячний сукупний дохід незалежно від отриманих (не отриманих) доходів визначається на рівні половини розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи. Звернтаємо увагу, говориться про військових «строковиків», «контрактників» ця норма не стосується.

Новацією є і послаблення непрацюючим пенсіонерам, які не мають інших доходів, крім пенсії. Якщо раніше для розрахунку їм субсидії брався середньомісячний сукупний дохід за останній рік, то тепер враховується розмір пенсії за місяць, що передує місяцю призначання субсидії.

Розширено порядок подання документів для оформлення субсидії (заяви та декларації про доходи): можна, як і раніше, подати до місцевого управління соцзахисту особисто; надіслати їх поштою на адресу управління соціального захисту населення; у сільській місцевості можна передати заповнені документи уповноваженим працівникам, які передадуть їх до органів соцзахисту; подати документи в електронній формі через офіційний веб-портал Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з накладенням електронного цифрового підпису. У разі відсутності такого підпису субсидія призначається тільки після підписання зазначених документів у місячний строк, зокрема під час складання акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства. У разі непідписання у зазначений строк подаються нові заява і декларація.

До речі, Мінсоцполітики запустило електронну послугу попередньої реєстрації документів на житлову субсидію на сайті subsidii.mlsp.gov.ua. Доповненим абзацом двадцятим п. 13 Положення встановлено, що списки осіб, яким призначено субсидію, подаються управлінням соцзахисту до ЖЕО, ЖБК, ОСББ та підприємств, що надають ЖКП.

Новим абзацом одинадцятим пункту 14 Положення передбачено порядок перерахунку субсидії в межах строку призначення у разі незгоди особи з автоматичним розрахунком субсидії на наступний період, що має додаткові обставини, які безпосередньо впливають на визначення розміру сукупного доходу за попередній період.

Безумовно, не можна не зауважити новий абзац шостий п. 20 Положення про припинення надання раніше призначеної субсидії у разі збільшення чисельності зареєстрованих у житловому приміщенні осіб — з наступного місяця за місяцем змін. І з цим слід погодитися, так як збільшення кількості мешканців, як за рахунок народження дітей, так і «прописки» дорослих, змінюються не лише додаткові суми в платіжках на ЖКП, а й розміри середньомісячного доходу для розрахунку субсидії. Щоб отримувати субсидію і надалі, але вже в новому розмірі, такі сім’ї повинні звернутися повторно з урахуванням нових обставин.

За інформацією про призначення субсидії на опалювальний період звертайтеся за телефонами управління соцзахисту населення:

5-03-73, 5-36-58, 5-36-82

 

 

ПАМ’ЯТКА СТОСОВНО ПОРЯДКУ ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ НА ОПЛАТУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ ЗА НОВИМ ПОРЯДКОМ

Хто має право на призначення субсидії?

Право на призначення субсидії мають сім’ї, у яких розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового платежу. Розмір обов’язкового платежу визначається для кожного домогосподарства індивідуально в залежності від сукупного доходу.

Кому призначається субсидія?

Субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб.

Як розрахувати розмір обов’язкового платежу?

- визначити середньомісячний сукупний дохід сім’ї за попередній календарний рік;

- визначити дохід на одну особу шляхом поділу середньомісячного сукупного доходу на кількість членів домогосподарства;

- отриманий результат поділити на розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць (з 01.05.2016 – 1399 грн.), тобто визначити співвідношення середньодушового доходу родини до розміру прожиткового мінімуму на одну особу;

- отриманий результат поділити на 2, а потім помножити на 15%, і таким чином визначити відсоток обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.

Яким чином можна отримати субсидію?

До управління соціального захисту населення необхідно подати лише два документи:

- заяву про призначення житлової субсидії;

- декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Зазначені документи можуть бути надіслані поштою або в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем, зокрема з використанням електронного цифрового підпису.

У разі отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та декларації, у яких відсутній електронний цифровий підпис громадянина, субсидія розраховується лише після особистого підпису зазначених документів у місячний строк. У разі непідписання заяви і декларації в зазначений строк подаються нові заява і декларація.

За який період враховуються доходи для призначення субсидії?

У разі звернення за призначенням субсидії у І кварталі – доходи враховуються за перші три квартали попереднього року.

У разі звернення в інший період – враховуються доходи за попередній календарний рік.

Які доходи включаються та не включаються до сукупного доходу сімей, які претендують на одержання субсидії?

До сукупного доходу для призначення субсидії включаються усі види нарахованих доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб.

До сукупного доходу сім'ї не включаються:

- частина допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово;

- частина допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово;

- одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»;

- державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

- щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;

- сплачені особою аліменти;

- доходи від розміщення депозитів;

- оплата праці членів виборчої комісії, а також осіб, які залучаються до роботи в комісії, у тому числі в день голосування, дні встановлення підсумків голосування та результатів виборів;

- допомога громадських та благодійних організацій;

- допомога на поховання;

- одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства або за рішенням органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності.

Особам, які беруть (брали) безпосередню участь у проведенні антитерористичної операції, та/або членам їх сімей до сукупного доходу не враховуються:

- отримані ними у період безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги, що здійснюються працівникам правоохоронних органів, військовослужбовцям та працівникам Збройних Сил, Національної Гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, особам рядового, начальницького складу, військовослужбовцям, працівникам МВС, Управління державної охорони,

Держспецзв’язку, іншим працівникам утворених відповідно до закону військових формувань;

- отримана ними у період та/або після безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції благодійна допомога незалежно від розміру та джерела походження.

 

Які особливості врахування доходів?

Для працездатних осіб (крім осіб, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і проживають разом з батьками чи іншими членами родини; осіб, призваних на строкову військову службу), середньомісячний дохід яких протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на такий період, у розрахунок субсидії за кожний місяць зазначеного періоду включається місячний дохід на рівні двох прожиткових мінімумів, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді.

Для громадян, які одержують (одержували) стипендію, соціальні виплати (допомоги при народженні (усиновленні) дитини, до досягнення дитиною трирічного віку, по догляду за дитиною-інвалідом віком до 18 років, інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, допомоги по безробіттю) враховуються фактичні розміри стипендій та соціальних виплат.

Відмінена норма обов'язкового працевлаштування або перебування на обліку в центрі зайнятості працездатних осіб протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення.

У яких випадках субсидія призначається, як виняток, за рішенням районних комісій?

- одиноко проживаючим непрацездатним громадянам на збільшену понад норму площу житла;

- у разі, якщо сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги (будівництва, ремонту, мобільний зв’язок) на суму, яка перевищує 50 тисяч гривень;

- особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла, якщо їй нараховується плата за житлово-комунальні послуги;

- індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, але які сплачують послуги;

- виходячи з кількості осіб, які фактично проживають у житловому приміщенні на підставі підтверджуючих документів. Таким документом може бути довідка, що підтверджує місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, а також довідка про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні;

- особам, які зареєстровані у житловому приміщенні та сплачують за житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки, виходячи з кількості зареєстрованих осіб, які сплачують за послуги на такі рахунки;

- дитячим будинкам сімейного типу (з моменту їх створення) та прийомним сім’ям, а також сім’ям (крім багатодітних сімей), у яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування, виходячи з кількості дітей, які фактично проживають у житловому приміщенні, з урахуванням дітей, які не зареєстровані в ньому;

- особам, середньомісячний дохід яких протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на такий період, та які проживають у сім’ях, що опинились у складних життєвих обставинах, у розрахунок субсидії може включатися місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді;

- якщо громадяни, що перебувають у складних життєвих обставинах, не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, субсидія може призначатися з дня виникнення відповідного права, але не більше ніж за шість місяців до звернення за призначенням субсидії;

Рішення районної комісії про призначення субсидії переглядається у разі зміни складу осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні, якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги (одноразово) з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу, телефонного (в тому числі мобільного) зв’язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень.

На яку площу призначається субсидія?

Соціальна норма житла встановлена в розмірі 13,65 м2 на кожного зареєстрованого у житлі та додатково 35,22 м2 на домогосподарство.

На які норми користування комунальними послугами призначається субсидія?

Соціальні нормативи споживання холодної і гарячої води, водовідведення, вивезення побутових відходів, газопостачання, електричної енергії встановлено єдині для всієї України, виходячи з цього субсидія призначатиметься в межах таких норм споживання послуг:

1) водопостачання та водовідведення:

постачання холодної води

- 2,4 куб.м. на одну особу (за наявності центр. постачання гарячої води),

- 4 куб. м. на одну особу (за відсутності центр. постачання гарячої води та у разі перерви у наданні послуг з централізованого постачання гарячої води (більш як на 14 діб)),

постачання гарячої води

- 1,6 куб.м. на одну особу,

- водовідведення - 4 куб.м. на одну особу;

2) вивезення твердих побутових відходів – 0,4167 куб.м. на одну особу на місяць;

вивезення рідких побутових відходів – 4 куб.м. на одне домогосподарство на місяць;

3) газопостачання:

- на опалення в опалювальний період – 5,5 куб. куб. на 1 м2 площі * коригуючий коефіцієнт (0,982 – 1-2 поверхові будівлі; 0,573 – 3 і більше поверхів),

- на газову плиту (приготування їжі) – 4,4 куб.м. на одну особу;

- на газову плиту (приготування їжі і підігрів води) – 7,1 куб.м. на особу;

- на газову плиту і водонагрівач (колонка) – 14 куб.м. на одну особу;

4) електропостачання:

- на опалення в опалювальний період – 65 кВт год. на 1 м2 площі * коригуючий коефіцієнт (0,982 – 1-2 поверхові будівлі, 0,573 – 3 і більше поверхів)

- у будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами:

- 130 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30 кВт год. на іншого члена сім’ї (за наявності централізованого постачання гарячої води);

- 150 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30кВт год. на іншого члена сім’ї (за відсутності центр. постачання гарячої води),

- у будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами:

- 90 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30 кВт год. на іншого члена сім ’ї ( за наявності центр. постачання гарячої води),

- 120 кВт год. на сім ’ю з однієї особи + 30кВт год. на іншого члена сім’ї (за відсутності центр. постачання гарячої води),

5) теплопостачання:

У разі використання теплової енергії для централізованого опалення абонентами, житлові будинки яких обладнані будинковими та/або квартирними приладами обліку, - 0,0548 Гкал на 1 кв. метр опалюваної площі на місяць в опалювальний період * коригуючий коефіцієнт:

- 0,573 – 1-4-х поверхові будівлі,

- 0,386 – 5 і більше поверхів.

На який період призначається субсидія?

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається з місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців, та до кінця місяця, в якому закінчується строк дії договору найму (оренди).

Субсидія розраховується окремо на опалювальний та неопалювальний сезони.

У разі звернення із заявою про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону.

Після закінчення терміну отримання субсидії управління соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді.

Якщо громадянин звернувся за призначенням субсидії в неопалювальний сезон і в цей період розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, не перевищує обсягу визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу, управління праці та соціального захисту населення розраховує розмір субсидії на початку опалювального сезону без додаткового звернення громадянин.

Якщо протягом опалювального періоду розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами не перевищує розміру обов’язкового відсотка платежу, на наступний період субсидія призначається на підставі звернення громадянина.

У яких випадках проводиться перерахунок розміру призначеної субсидії без звернення громадян?

- зміни цін і тарифів на послуги, на оплату яких призначено субсидію;

- встановлення Кабінетом Міністрів України нового розміру витрат громадян на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;

- у разі встановлення рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або місцевої держадміністрації дати початку (закінчення) опалювального періоду не з першого та не до останнього числа місяця;

- отримання за запитом уточненої інформації про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами;

проведення перерахунку розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі.

Перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється. Сума призначеної субсидії, яку органами соціального захисту населення переказано на рахунки виконавців/виробників послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і, яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується виконавцем/виробником як оплата обов’язкової часки платежу домогосподарства на наступний розрахунковий період.

Про які зміни необхідно повідомити орган соціального захисту населення?

Зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні осіб (орендарі - про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, купівлю товарів або оплату послуг шляхом подання відповідних документів.

Яка відповідальність у випадку надання недостовірної інформації?

Сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок подання громадянином документів з недостовірними відомостями, повертається ним за вимогою управління праці та соціального захисту населення.

У разі, коли громадянин добровільно не повернув надміру перераховану суму субсидії, питання про її стягнення вирішуюється у судовому порядку.

У яких випадках припиняється надання раніше призначеної субсидії?

- за поданням житлово-експлуатаційних організацій, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії;

- якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи (не зазначив один із видів доходів) та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії;

- у разі переїзду сім'ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання субсидії (зокрема смерть одинокої особи);

- за заявою особи яка звернулася за призначенням субсидії;

- якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

У разі, коли через несплату громадянином вартості фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії надання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг припинено, громадянин набуває право на її призначення на наступний період після подання документів, що підтверджують погашення заборгованості, яка виникла за період отримання субсидії.

У разі виникнення додаткових питань стосовно умов призначення субсидії куди громадяни можуть звертатись за консультацією?

В управлінні соціального захисту населення діють прямі телефонні „гарячі” лінії, за якими можна отримати консультацію: 5-36-58, 5-36-82, 5-03-73.

 

 

Зима на порозі – час оформити субсидію

 

 

Раніше через штучно занижені тарифи держава дотувала і багатих, і бідних. Загальний обсяг таких прямих дотацій газу і тепла у 2014 році склав понад 120 мільярдів гривень – це сума, що перевищувала 25% Державного бюджету країни.

Уряд відновив соціальну справедливість, замінивши дотації палива адресними субсидіями споживачам. Заможні можуть і повинні платити за газ, який споживають, самостійно. Державна підтримка надаватиметься тим, хто сьогодні реально потребує допомоги. За адресної схеми надання субсидії лише малозабезпеченим, сума адресних субсидій у 2016 році становить 40 мільярдів гривень, що складає лише 5% Державного бюджету.

Цього року на субсидії Уряд виділив 40 мільярдів гривень. Це кошти, які надійшли до Державного бюджету від рентних платежів газовидобувних компаній. У 2016 році занижена ціна на газ обійшлася б державі у 170 мільярдів гривень. Ці гроші пішли б на дотацію Нафтогазу. Різниця – 130 мільярдів гривень – це кошти, що їх роками крали з кишень українців, а могли б спрямувати на підвищення соціальних стандартів для них.

Кожен, хто потребує допомоги на сплату житлово-комунальних послуг, її отримає. Держава це гарантує.

Джерело: www.teplo.gov.ua

https://legalaid.gov.ua/