19 липня 2013

25.04.2021

Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини розроблено Рекомендації з питань додержання конституційного права людини і громадянина на доступ до інформації

З огляду на велику кількість повідомлень про порушення даного права, що надходять до Уповноваженого (понад 3600 у 2020 році), дані Рекомендації покликані зменшити порушення та сприяти поінформованості як діяти запитувачам інформації, а також її розпорядникам у тих чи інших колізійних випадках.

Саме тому Рекомендації побудовані у форматі «питання-відповідь», що полегшує та прискорює пошук необхідного роз’яснення положень законодавства та відповідної рекомендації.

Рекомендації напрацьовані спільно з експертами з питань доступу до інформації перед якими було поставлено непросте завдання – охопити максимально всі проблемні питання, що виникають при правозастосуванні норм у цій сфері правових відносин та надати на них відповіді з відповідним обґрунтуванням та підкріпленням позиціями, що містяться у судових рішеннях.

У цьому, фактично науково-практичному посібнику, що розділений на окремі розділи: рекомендації для запитувачів та розпорядників, надані відповіді на найбільш актуальні та проблемні питання, зокрема:

- як діяти тим, хто шукає публічну інформацію або інформацію, що становить суспільний інтерес;

- як отримати інформацію, що має бути надана невідкладно (протягом 48 годин), і стосується питань забезпечення права на охорону здоров’я, потрібна для захисту життя чи свободи особи, її безпеки, або тієї, що пов’язана із аваріями, катастрофами, небезпечними природними явищами чи іншими надзвичайними подіями;

- як при надсиланні запитів на інформацію дотримуватися встановлених Законом України «Про доступ до публічної інформації» вимог до запиту, та відрізняти такий запит від отримання конфіденційної інформації або запитування інформації про себе – персональних даних;

- як надати законну відповідь на запит у разі, якщо доступ до всієї або частини інформації обмежується, тобто як правильно навести обґрунтування відмови, по суті як провести «трискладовий тест»;

- як правильно розпоряднику вирішити питання відшкодування понесених ним витрат на копіювання та друк документів;

- як впливає на питання доступу до інформації ратифікована Конвенція Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе) та які дії необхідно вжити для її імплементації в національне законодавство.

Крім відповідей на ці та багато інших питань в додатках до Рекомендацій містяться зразки документів (приклади запитів, відповідей на запити, зразки позовних заяв тощо), а також посилання на корисні веб-ресурси, у тому числі на практику ЄСПЛ з питань доступу до інформації.

Рекомендації будуть корисними посадовим і службовим особам державних органів, органів місцевого самоврядування, іншим розпорядникам інформації, правозахисникам, представникам громадських організацій та іншим зацікавленим особам.

У друкованому вигляді Рекомендації найближчим часом вийдуть у світ за сприяння Офісу Ради Європи в Україні в рамках спільного проєкту «Європейський Союз та Рада Європи працюють разом для підтримки свободи медіа в Україні».

Отож, запрошуємо до прочитання та використання на практиці рекомендацій.

 

Про застосування висновків, викладених в постанові Верховного Суду від 31 жовтня 2019 року у справі № 813/1960/18, стосовно поширення дії Закону України «Про звернення громадян» на звернення громадських організацій та їх керівників

http://bit.ly/366R81I

Постанова від 31.10.2019 № 813/1960/18 http://bit.ly/30xrd1N

 

Шановні жителі Прилуччини!

Вітаємо Вас на консультативній веб-сторінці Прилуцької районної державної адміністрації.

Дана веб-сторінка створена на виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та допоможе Вам знайти необхідну інформацію про вимоги законодавства щодо правильного оформлення звернень та організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації, порядок проведення особистих прийомів громадян посадовими особами адміністрації, аналітичну інформацію про підсумки роботи зі зверненнями громадян за звітній період.

З метою оперативного розгляду Ваших звернень, зокрема питань, вирішення яких належить до компетенції місцевих органів влади, на веб-сторінці розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації.

Звертаємо Вашу увагу на те, що веб-сторінка є консультативною, у зв’язку з чим, інформація, яку Ви надішлете в електронному вигляді не є офіційним зверненням, а може бути лише взята до відома. У разі, якщо Ви бажаєте отримати офіційну відповідь, інформацію або порушуєте питання особистого характеру, що потребує розгляду, Ваше звернення повинно бути оформлене у порядку, визначеному статтею 5 Закону України “Про звернення громадян”. Враховуючи наведене, радимо викласти звернення у письмовій формі та надіслати його за адресою м. Прилуки, вул. Київська, 220, або звернутися відповідно до графіку прийому громадян з особистих питань у Прилуцькій районній державній адміністрації.

Телефони для довідок – (04637) 5-39-67, 3-11-49.

 

Витяг з Конституції України

Витяг із Закону України "Про місцеві державні адміністрації"

Закон України "Про звернення громадян"

Указ Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування"

https://legalaid.gov.ua/