Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://pladm.cg.gov.ua/old

08 січня 2019

16.08.2019

Майже 2 тис. осіб з інвалідністю Фонд забезпечив засобами реабілітації, протезуванням і колясками

Упродовж січня–червня 2019 року за рахунок коштів Фонду соціального страхування України технічними та іншими засобами реабілітації, спеціальними засобами пересування, очним і зубопротезуванням тощо було забезпечено майже 2 тисячі осіб з інвалідністю внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань.

Серед них первинним та складним протезуванням, ортопедичними пристроями, терапевтичними інструментами та приладами, а також іншими засобами реабілітації було забезпечено 1 753 осіб з інвалідністю.

Спеціальними засобами пересування (колясками) забезпечено 96 потерпілих на виробництві. Зубопротезуванням, очним протезуванням, окулярами, контактними лінзами, та слуховими апаратами – 118 осіб з інвалідністю.

Забезпечення зазначеними виробами і засобами реабілітації здійснюється Фондом безоплатно та в необхідному обсязі для всіх потерпілих на виробництві відповідно до визначеної МСЕК потреби.

Зокрема, Фондом фінансується первинне та складне протезування (протезно-ортопедичні вироби), придбання палиць, милиць, терапевтичних інструментів та приладів, приладдя та ортопедичних пристроїв, зокрема, ходунків, ліжок-підйомників, електричних підйомників тощо.

Також Фондом здійснюється оплата післягарантійного ремонту технічних та інших засобів реабілітації, фінансуються витрати на проїзд потерпілих до підприємств, що здійснюють виготовлення, поставку і післягарантійний ремонт засобів реабілітації.

 

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

15.08.2019

Аналіз травматизму і професійної захворюваності та підходи до їх профілактики обговорили на нараді

Відповідно до аналітичних даних Фонду соціального страхування України упродовж І півріччя цього року загалом по Україні кількість страхових нещасних випадків зменшилась на 2,1%, кількість смертельно травмованих осіб збільшилась на 9,2%, кількість професійних захворювань збільшилась на 31%.

Про це повідомили на селекторній нараді за підсумками аналізу нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, а також стану їх профілактики упродовж січня–червня 2019 року. Захід відбувся під головуванням начальника управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції Фонду Сергія Таровика, участь у нараді взяли начальники  профільних відділів, керівники управлінь виконавчої дирекції в областях та місті Києві, представник розробника програмного забезпечення з обліку страхових випадків.

За словами начальника управління профілактики страхових випадків Сергія Таровика, тенденція до зростання чисельності діагностованих професійних захворювань здебільшого пов’язана із недосконалістю механізмів і робочого інструменту в галузі добувної промисловості і розробленні кар’єрів, де зафіксовано 83,9% усіх профзахворювань. Водночас, по окремим підприємствам існує проблема недостатніх даних щодо конкретних причин та обставин, які призвели до порушення санітарно-гігієнічних норм і спровокували професійне захворювання.

«Деталізація та всебічний аналіз усіх обставин, що призвели до страхового випадку, є запорукою створення безпечних і здорових умов праці, усунення ризиків. На жаль, під час розслідувань не завжди вдається з’ясувати, яка саме ланка технологічного процесу, який конкретний інструмент тощо стали причиною захворювання. У свою чергу, надто широке визначення проблеми не дає можливості розробити дієві заходи для недопущення подібних випадків у майбутньому. Тому одним із важливих кроків, які мають реалізувати страхові експерти з охорони праці Фонду, є підвищення вимог до заповнення актів з розслідування страхових випадків – причини мають бути визначені максимально чітко, а їх усунення, як і раніше, буде відслідковуватись», – говорить Сергій Таровик.

На нараді зазначили, що страхові експерти з охорони праці Фонду соціального страхування України за підсумками перших шести місяців цього року перевиконали визначений план роботи. Так, план участі в опрацюванні та впровадженні системи управління охороною праці на підприємствах виконано на 119% (реалізовано на 3,6 тис. підприємствах), інформаційно-роз’яснювальна робота виконана на 282% від плану (5,7 тис. заходів) тощо.

Також під час заходу було обговорено нововведення у роботі програми обліку нещасних випадків і профзахворювань, інтегрованої до Єдиної інформаційно-аналітичної системи Фонду.

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

08.08.2019

1,5 млн українців отримали лікарняні та декретні у І півріччі

Фондом соціального страхування України упродовж перших 6 місяців 2019 року було прийнято від страхувальників заяв-розрахунків для фінансування матеріального забезпечення для більш ніж 1,5 млн застрахованих осіб.

Загальна сума коштів склала 7,26 млрд гривень, що на 19,7% більше, ніж за той же період минулого року. З них 69,8% – допомога по тимчасовій втраті працездатності (оплата за лікарняними), 29,9% – допомога по вагітності та пологах і 0,3% – допомога на поховання.

Право на матеріальне забезпечення від Фонду соціального страхування мають усі застраховані – громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні. Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи, здійснення підприємницької та іншої діяльності.

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а допомоги на поховання – свідоцтво про смерть застрахованої особи.

Порядок отримання матеріального забезпечення з тимчасової втрати працездатності і по вагітності та пологах від ФССУ:

1. Отриманий в закладі охорони здоров’я листок непрацездатності працівник передає до уповноваженої особи на підприємстві – кадровика, табельника або бухгалтера, для заповнення зворотної сторони листка непрацездатності (визначення страхового стажу застрахованої особи та кількості днів, за які буде надаватися матеріальне забезпечення).

2. Передача листка непрацездатності на розгляд до Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації (приймається рішення щодо надання матеріального забезпечення).

3. Розрахунок бухгалтерією страхувальника (роботодавця) суми матеріального забезпечення та оформлення заяви-розрахунку для отримання фінансування від робочого органу виконавчої дирекції Фонду.

4. Подача страхувальником заяви-розрахунку до робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцем обліку та подальше фінансування такої заяви шляхом перерахування Фондом заявлених коштів на спеціальний рахунок страхувальника.

5. Виплата страхувальником матеріального забезпечення застрахованим особам у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати.

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

05.08.2019

У каналізаційних колодязях гинуть люди!

Виконавча дирекція Фонду соціального страхування України звертає увагу на значну кількість групових нещасних випадків, які стались при виконанні робіт по ремонту і експлуатації водопровідних та каналізаційних мереж, колекторів, колодязів протягом травня–липня 2019 року.

Так, зокрема:

- 21.05.2019 під час виконання робіт по прочищенню каналізаційної системи отруїлись клоачним газом три працівники комунального підприємства «Комсервіс» (м. Куп’янськ, Харківська область). При цьому один слюсар помер, а двоє отримали отруєння;

- 31.05.2019 у селі Східне Херсонської області старший оператор очисних споруд філії «Чорнобаївське» ПрАТ «Агрохолдінг Авангард», спустившись до колодязя з очисними водами, втратив свідомість. Побачивши це, інший працівник намагався його витягти з колодязя, але теж знепритомнів. У результаті цього випадку обидва працівники загинули;

- 07.06.2019 у с. Вербівка Харківської області у Вербівському дошкільно-навчальному закладі (ясла-садок) під час заміни фіскального насосу річний оператор газової котельні отруївся каналізаційними газами. При спробі його врятувати старша медична сестра також отруїлася;

- 29.07.2019 в комунальному підприємстві «Іванківське комунальне управління водного господарства» (с. Русаки Київської область) при виконанні робіт по заміні засувки в колодязі глибиною 2,5 м. троє слюсарів загинули у результаті отруєння газами.

Аналіз засвідчує, що основними причинами виникнення таких нещасних випадків є незадовільна організація проведення ремонтних і аварійних робіт на водопровідних та каналізаційних спорудах, а саме: допуск до виконання роботи працівників без проведення відповідного навчання з питань охорони праці, без оформлення наряду-допуску; невикористання або відсутність засобів індивідуального захисту, запобіжного та захисного інвентаря, незадовільний стан вентиляційних систем у КНС; відсутність кваліфікованих працівників; невиконання вимог інструкцій з охорони праці та виконання робіт з грубими порушеннями вимог безпеки праці.

Враховуючи ці вражаючі цифри та жахливі факти загибелі людей на виробництві, з метою недопущення таких випадків звертаємось до керівників підприємств житлово-комунального господарства, до всіх роботодавців та підприємців, які використовують найману працю, з вимогою забезпечити організацію безпечного виконання робіт з ремонту і експлуатації водопровідних та каналізаційних мереж, колекторів і колодязів: забезпечити наявність та справний стан засобів індивідуального захисту для виконання робіт у колодязях (протигази, страхувальні мотузки, пояси); встановити жорсткий контроль за станом виробничої та трудової дисципліни під час проведення газонебезпечних робіт, виконанням робіт у колодязях за нарядами-допусками, безумовним застосуванням ЗІЗ та аналізом повітряного середовища; забезпечити працівників сучасними ЗІЗ (ізолюючі протигази, газоаналізатори, саморятівники); забезпечити належні умови утримання припливних та витяжних вентиляцій в КНС, забезпечити якісне проведення інструктажів з охорони праці працівників.

Шановні роботодавці, власники підприємств, дбайте про здоров’я ваших працівників, спрямовуйте свої зусилля на створення безпечних і нешкідливих умов праці на кожному робочому місці!

Шановні працівники, бережіть своє життя та здоров’я – неухильно виконуйте вимоги інструкцій з охорони праці! Пам’ятайте, що невиконання правил охорони праці призводить до досить сумних наслідків – травмування і, навіть, до загибелі.

 

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

30.07.2019

У І півріччі Фонд профінансував реабілітацію для 15,3 тис. працюючих

Упродовж перших шести місяців 2019 року за кошти Фонду соціального страхування України медичною реабілітацією після перенесених захворювань і травм було забезпечено 15 297 застрахованих осіб і їх дітей.

Медична реабілітація призначається пацієнтам після закінчення гострого періоду захворювання і спрямована на відновлення здоров’я працюючих. Право на проходження курсу відновного лікування на базі реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу за рахунок коштів Фонду мають усі працевлаштовані особи. Підставою для направлення є висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я.

Фонд соціального страхування України фінансує медичну реабілітацію за такими профілями:

– нейрореабілітація;

– м’язово-скелетна реабілітація;

– кардіо-пульмонарна реабілітація;

– медико-психологічна реабілітація учасників АТО;

– реабілітація після оперативних втручань на органах зору;

– реабілітація при порушенні перебігу вагітності;

– інша (соматична) реабілітація (після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах).

Нагадаємо, з 01 січня 2018 року Фонд впровадив реформу надання соціальних послуг, перевівши їх на адресність, що дозволило збільшити охоплення медичною реабілітацією. Зокрема, застрахованій особі було надано право вибору санаторно-курортного закладу для проходження відновного лікування, спрощено процедуру його отримання.

 

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

24.07.2019

 

Кабмін збільшив частку ЄСВ для Фонду до 14,24% на серпень 2019 року

Сьогодні, 24 липня, на засіданні Уряду було затверджено зміни до пропорцій розподілу єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Відповідно до прийнятого рішення, за погодженням із сторонами соціального діалогу на серпень 2019 року розмір частки ЄСВ, що спрямовується на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві, встановлено на рівні 14,2464%.

Зазначені зміни внесено з метою часткової стабілізації фінансового стану Фонду в умовах зростання видатків на матеріальне забезпечення та страхові виплати.

Крім того, Кабінет Міністрів України передбачив збільшення частки єдиного внеску для Фонду соціального страхування України з 01.01.2020 до 9,5727%, або на 0,1968%.

Зазначимо, частка ЄСВ, що спрямовується до Фонду, складає 9,3759%.

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

24.07.2019

 

Актуальні питання функціонування системи Фонду обговорили на селекторній нараді

Загальні підсумки першого півріччя 2019 року, зокрема, стан надання матеріального забезпечення і страхових виплат, результати здійснення контролю за обґрунтованістю видачі лікарняних та фінансові показники обговорили під час селекторної наради. Захід пройшов під головуванням в.о. директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Сергія Нестерова, участь у нараді взяли начальники управлінь виконавчої дирекції Фонду, керівники робочих органів в областях та місті Києві.

 

Сергій Нестеров повідомив про стан здійснення Фондом видатків на забезпечення застрахованих осіб допомогою з тимчасової втрати працездатності, по вагітності та пологах і на поховання, а також фінансування страхових виплат потерпілим на виробництві. За його словами, відповідно до підсумків 6 місяців цього року, існує тенденція до зменшення кількості днів тимчасової непрацездатності порівняно з тим же періодом минулого року.

 

Водночас, С.Нестеров повідомив про напрацьовані законодавчі ініціативи задля упередження нецільового використання коштів Фонду.

 

Під час наради було акцентовано увагу на результатах впровадження нововведень у роботі Фонду, зокрема, запровадження нової форми заяви-розрахунку, системи попереднього контролю правильності нарахування виплат тощо.

 

Також Сергій Нестеров наголосив на якості реалізації нових підходів в обслуговуванні страхувальників, які направлені на спрощення та оптимізацію звітності. Зокрема, в.о. директора повідомив про напрацювання нового документу, який дозволить покращити ризикоорієнтований підхід у практиці перевірок страхувальників.

 

Начальники управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві озвучили проблемні питання в діяльності. За підсумками наради її учасникам надано рекомендації щодо удосконалення подальшої роботи.

 

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

1 948 травмованих на виробництві отримали одноразові допомоги
від Фонду у І півріччі

Упродовж першого півріччя 2019 року 1 948 потерпілих на виробництві отримали одноразові допомоги в разі стійкої втрати професійної працездатності від Фонду соціального страхування України. За оперативними даними загальна сума таких виплат склала 25,7 млн грн.

Також 152 сім’ям і 149 утриманцям було профінансовано одноразові допомоги у разі смерті потерпілого, видатки сягнули понад 32 млн гривень.

Право на отримання потерпілим одноразової допомоги настає з дня встановлення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. Розмір виплати залежить від ступеня втрати працездатності, виходячи з 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права потерпілого на страхову виплату. Крім того, одночасно із зазначеною допомогою Фондом призначаються також щомісячні страхові виплати.

Одноразова допомога сім’ї потерпілого виплачується у сумі, що дорівнює 100 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату. Одноразова допомога кожній особі, яка перебувала на утриманні померлого, а також на його дитину, яка народилася протягом не більш ніж десятимісячного строку після смерті потерпілого, виплачується у сумі, що дорівнює 20 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату.

Також особам, які мають на це право у разі смерті потерпілого, призначається щомісячна страхова виплата, сума якої визначається із середньомісячного заробітку потерпілого. Витрати на поховання компенсуються за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Нагадаємо, загалом упродовж першого півріччя 2019 року Фонд соціального страхування України профінансував 4,2 млрд гривень страхових виплат потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а також членам їх сімей. Виплати отримали 206,1 тис. осіб.

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

17.07.2019

Відбулася селекторна нарада з питань внутрішнього аудиту

Під головуванням начальниці управління внутрішнього аудиту виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Валентини Фоменко відбулася селекторна нарада з питань проведення комплексних і тематичних перевірок, оформлення їх результатів. У заході також взяли участь працівники управління внутрішнього аудиту, начальники та фахівці управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві.

Валентина Фоменко зосередила увагу присутніх на основних недоліках при проведенні аналізу актів комплексних і тематичних перевірок управлінь виконавчої дирекції Фонду, які було проведено в період з IV кварталу 2018 року по І квартал 2019 року. В.Фоменко наголосила на потребі чіткої аргументації при складанні актів перевірок та уникання загальних формулювань, що не конкретизуються.

Заступниця начальниці управління внутрішнього аудиту – начальник відділу внутрішнього контролю та аудиту Валентина Сутула надала інформацію щодо проведення перевірок та оформлення їх результатів при перевірці складання та затвердження кошторису, внесення до нього змін, а також при перевірці використання коштів на адміністративно-господарські витрати. Деталізувала основні помилки, що виникають при проведенні перевірок.

Особливості проведення перевірок використання коштів на медичну та соціальну допомогу та медичну реабілітацію застрахованих осіб прокоментували заступниця начальниці відділу методології проведення внутрішнього контролю та аудиту управління внутрішнього аудиту Леся Драченко та заступниця начальниці відділу внутрішнього контролю та аудиту управління внутрішнього аудиту Галина Устінова.

Сергій Лісовець, заступник начальниці відділу аналізу перевірок управління внутрішнього аудиту, наголосив на дотриманні норм Порядку здійснення внутрішнього контролю та аудиту у виконавчій дирекції Фонду та її робочих органах, затвердженого наказом виконавчої дирекції Фонду від 14.08.2018 № 374-од, при проведенні комплексних (тематичних) перевірок та оформленні їх результатів.

Присутні також обговорили проблемні питання, що виникають при здійсненні внутрішнього контролю та аудиту.

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 

15.07.2019

Фонд виплатив 4,6 млрд грн лікарняних у першому півріччі

Упродовж перших шести місяців 2019 року Фондом соціального страхування України було профінансовано листки непрацездатності на загальну суму 4,57 млрд гривень. Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності у січні–червні склав 269,7 грн, що на 28,4% більше, ніж за той же період минулого року.

Допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї одного з таких страхових випадків:

- тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, непов'язаної з нещасним випадком на виробництві;

- необхідності догляду за хворою дитиною;

- необхідності догляду за хворим членом сім'ї;

- догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною;

- карантину, накладеного органами санітарно-епідеміологічної служби;

- тимчасового переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу;

- протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства;

- перебування на лікуванні в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм.

Сума допомоги від Фонду залежить від тривалості страхового стажу та розміру середньоденного доходу працівника та складає:

1) 50% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років;

2) 60% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 3 до 5 років;

3) 70% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 5 до 8 років;

4) 100% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж понад 8 років;

5) 100% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають пільги відповідно до законодавства, у тому числі, постраждалим учасникам Революції Гідності за страховими випадками, які настали з 25.07.2018.

 

Пресслужба виконавчої дирекції 

Фонду соціального страхування України

 

11.07.2019

За шість місяців Фонд виплатив 1,76 млрд грн допомог по вагітності та пологах

За оперативними підсумками першого півріччя 2019 року середньоденний розмір допомоги по вагітності та пологах підвищився на 24,7% порівняно з 6 місяцями минулого року. Зазначена допомога надається Фондом соціального страхування України працевлаштованим жінкам у розмірі 100% середнього доходу за весь період перебування у відпустці по вагітності та пологах.

Загалом упродовж січня–червня цього року Фонд профінансував 1,76 млрд гривень допомог по вагітності та пологах.

Для обчислення розміру допомоги необхідно помножити розмір середньоденної заробітної плати на кількість днів фактичного перебування у відпустці у зв’язку із вагітністю та пологами. Тривалість страхового стажу при цьому не враховується. Водночас, особам, які протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку мають стаж менше 6 місяців, розмір допомоги розраховується, виходячи з нарахованої заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, але не більше за розмір допомоги, обчислений із двократного розміру мінімальної заробітної плати.

У загальних випадках тривалість такої відпустки складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів). Додатково до основного може видаватись листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду. Такий листок непрацездатності видається в разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді. Крім того, жінкам, віднесеним до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, листок непрацездатності видається з 27 тижнів вагітності терміном 180 календарних днів.

 

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

10.07.2019

Період військової служби включається до страхового стажу при призначенні матзабезпечення від Фонду з 01.01.2016

Розмір матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (компенсація втраченого заробітку за період перебування на лікарняному), що фінансується Фондом соціального страхування України, обчислюється, виходячи із тривалості страхового стажу застрахованої особи. Страховим стажем вважається період (строк), протягом якого особа підлягала страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та за який щомісяця сплачено нею та роботодавцем або нею страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Страховий стаж обчислюється за даними персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а за періоди до його запровадження - у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше. Страховий стаж обчислюється в місяцях.

Починаючи з 01.01.2016, період сплати єдиного внеску із грошового забезпечення за осіб, які проходять військову службу, службу в органах МВС, державної допомоги при народженні дитини, за осіб, які не перебувають у трудових відносинах, державної соціальної допомоги на догляд за дитиною з інвалідністю зараховується до страхового стажу при призначенні застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Зарахування такого періоду здійснюється на підставі даних, відображених у формі «Дані про трудовий стаж» (додаток 9 Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування), якими може скористатися роботодавець з 01.01.2016.

Слід зазначити, що період служби з 28.01.2001 по 31.12.2015, а отримання допомоги – до 31.12.2015, не зараховується до страхового стажу, оскільки такі особи не підлягали загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.

Нагадаємо, сума допомоги по тимчасовій втраті працездатності складає 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років), 60% (при стажі від 3 до 5 років), 70% (від 5 до 8 років) і 100% (якщо стаж – понад 8 років, або за наявності пільг відповідно до законодавства).

Детальніші роз'яснення щодо особливостей обчислення страхового стажу за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності читайте на вебпорталі ФССУ за посиланням.

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України