back

Роз’яснення щодо окремих питань, які виникають при поданні страхувальниками-роботодавцями заяв-розрахунків.

14 вересня 2012

З 1 січня 2011 року (після внесення змін до законодавства) фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності страхувальників для надання ними матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється на підставі заяв-розрахунків, що подаються страхувальниками до робочих органів Фонду. Порядком фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду, затвердженим постановою правління Фонду від 22.12.2010 року № 26 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 січня 2011 року за № 111/188493 (далі – Порядок) , затверджено форму заяви-розрахунку.

Для посилення контролю за достовірністю інформації, зазначеної страхувальниками в заявках-розрахунках для здійснення фінансування матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду, та недопущення їх нецільового використання виконавчою дирекцією Фонду 19.04.2011 р. затверджена методика опрацювання заяв-розрахунків робочими органами Фонду. Нею передбачено, що при опрацюванні заяв-розрахунків робочі органи Фонду перевіряють правильність заповнення страхувальниками реквізитів згідно з обліковими даними за реєстраційною картою страхувальника Реєстру страхувальників Фонду та відповідність форми заяви-розрахунку Порядку. До надання ПФУ даних про сплату страхувальником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування здійснюють перевірку сплати єдиного внеску (за необхідності) на підставі поданої страхувальником копії платіжного доручення.

У разі несплати страхувальником єдиного внеску робочі органи Фонду повідомляють органи ПФУ для вжиття відповідних заходів.

Також робочі органи Фонду при отриманні заяв-розрахунків здійснюють звірку: реквізитів окремих рахунків, на які має здійснюватися перерахування органами Фонду страхових коштів для виплати матеріального забезпечення застрахованим особам; середнього розміру денної допомоги з тимчасової непрацездатності (в робочих днях) та середнього розміру денної допомоги по вагітності й пологах (у календарних днях). У разі перевищення (більш як в 1,5 раза) показника середньоденного розміру допомоги з тимчасової непрацездатності або по вагітності та пологах, визначеного згідно із заявою-розрахунком, робочі органи Фонду проводять позапланову перевірку. При наданні страхувальником обгрунтованих пояснень перевірки не проводяться.

Окрім того, методикою опрацювання заяв-розрахунків передбачено, що у разі їх оформлення страхувальниками-роботодавцями неналежним чином робочі органи повертають заяви без виконання. До реєстрації заяви-розрахунку повернення здійснюється особисто під підписом представника страхувальника із зазначенням дати. Копія повернутої заяви-розрахунку з підписом представника страхувальника зберігається в робочому органі Фонду. Після реєстрації повернення здійснюється поштовим відправленням або особисто представнику страхувальника під підпис із зазначенням причин повернення.

У разі звернення страхувальника щодо відкликання заяви-розрахунку до отримання коштів Фонду страхувальник повинен надати письмове пояснення щодо причини відмови у фінансуванні

https://legalaid.gov.ua/