back

Про захист прав споживачів

17 грудня 2020

Напередодні свят  усі мріють про подарунки, але радість від здійснення покупки може змінитися розчаруванням від того, що омріяна річ виявилася неякісною.  Це питання регулюється  Законом України  «Про захист прав споживачів».

   Відповідно до Закону України  «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

 

   Отже, обміну або поверненню підлягає тільки новий товар, який не має слідів використання,  у повному комплекті, з ярликом, в своїй оригінальній упаковці, з заводським маркуванням, і супроводжуючими документами.

  

   Для обміну або повернення покупцеві необхідно надати:

  • Товар (відсутній у вживанні, у непошкодженій заводській упаковці, що містить етикетку/паспорт/гарантійний талон).
  • Товарний чек (накладну).
  • Упаковку, в якій доставлявся товар.

 

За умовами повернення грошових коштів за товар належної якості, покупцеві необхідно виконати декілька дій:

  • звернутися до продавця і написати заяву на повернення коштів. Як правило, в магазині є стандартний бланк повернення, в якому необхідно вказати персональні дані.
  • повернути придбаний товар в цілій упаковці і з повною комплектацією, зазначеною в технічній документації (техпаспорті).
  • надати квитанцію про покупку, товарний або касовий чек.

 

   Гроші, сплачені за товар, повертаються покупцеві в день повернення покупки (розірвання договору). Якщо у продавця (магазину) немає можливості повернути гроші відразу — виплати проводяться не пізніше, ніж через 7 днів з моменту отримання товару та письмової заяви на повернення.

Повернення грошових коштів здійснюється способом, яким здійснювалась оплата — банківським переказом на зазначені покупцем у заяві реквізити або готівкою.

   Товар неналежної якості підлягає обміну протягом гарантійного строку (строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг), який зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

   Є товари , що не підлягають обміну та поверненню, Кабінетом Міністрів України затверджено «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)».

 

   У список «неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.

   У разі відмови продавця, виробника задовольнити вимоги споживача необхідно звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області за адресою : 14034, м. Чернігів, вул.1-го Травня, буд. 180 ,тел. (04622) 3-01-19,  E-mail: [email protected]

  За отриманням консультацій та захистом своїх прав можна звернутися до Прилуцького бюро правової допомоги,  вул.Гімназична, 94, м.Прилуки (04637)-5-07-70,  а також за номером цілодобової телефонної лінії – 0 800 213 103. Скористайся правничою вікіпедією WikiLegalAid : https://wiki.legalaid.gov.ua;

 

 

 

 

https://legalaid.gov.ua/