back

Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

30 червня 2022

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

 

1. Інформація про замовника :

 

Ічнянська районна державна адміністрація Чернігівської області

Юридична адреса: 16700 м. Ічня, пл. Т.Г.Шевченка, 1, Чернігівська область

e-mail: [email protected]

Відповідно розпорядження Кабміну від 16 грудня 2020 р. № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» Ічнянську РДА реорганізовано та приєднано до Прилуцької райдержадміністрації, адреса: 17500, м. Прилуки, Чернігівської області,         вул. Київська, 220; e-mail: pladm_post@cg.gov.ua

 

2.Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

 

Детальний план території земельних ділянок орієнтовною площею 38,0 га для реконструкції існуючої ферми привʼязного утримання великої рогатої худоби в молочнотоварний комплекс безпривʼязного утримання, що розташовані по вул. Ковалівка в адміністративних межах Ічнянської міської ради Чернігівської області (за межами м. Ічня) розроблений на підставі розпорядження Ічнянської райдержадміністрації від 26 листопада 2020 року №152 «Про розроблення детального плану території» та відповідно до погодженого завдання на проектування.

Інформація доступна за посиланням на сайті Прилуцької райдержадміністрації та доступна за посиланням:  https://pladm.cg.gov.ua/index.php?tp=main

Земельна ділянка в межах проектування розташована в адміністративних межах Ічнянської міської ради за межами населеного пункту м. Ічня по вул. Ковалівка Прилуцького району Чернігівської області.

Площа земельної ділянки складає - 37,7843 га. Кадастровий номер ділянки: 7421710100:06:000:0896.

Цільове призначення земельної ділянки  у відповідності до класифікації видів цільового призначення земель: 16.00 Землі запасу. Земельна ділянка відноситься до земель  сільськогосподарського призначення згідно ст.19 «Земельного Кодексу України».

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту в межах однієї  проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів  територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної  політики розвитку території району, згідно п.4.1. ДБН Б.1.1- 14:2012 «Склад та зміст детального плану території».

Детальний план території розроблено з урахуванням Схеми забудови Чернігівської області, генерального плану м. Ічня (1992 р.) Чернігівської області та даних публічної кадастрової карти України  та даних публічної кадастрової карти України.

 

 

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

 

Розроблення детального плану території передбачає формування проектних рішень на всю територію проектної ділянки. Проектні рішення охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території ділянки.

Проектні рішення архітектурно-планувальної організації та потреби територіального розвитку обумовлюються в тому числі завданням на розроблення детального плану території.

Земельна ділянка в межах проектування розташована в адміністративних межах Ічнянської міської ради за межами населеного пункту м. Ічня по вул. Ковалівка Прилуцького району Чернігівської області.

Площа земельної ділянки складає - 37,7843 га. Кадастровий номер ділянки: 7421710100:06:000:0896.

Проект визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон, природоохоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та охорони навколишнього природного середовища поза територією населених пунктів.

За функціональним використанням територія молочно-товарного комплексу приватно – орендного сільськогосподарського підприємства «ХЛІБОРОБ» розділяється на наступні функціональні зони: зона адміністративного призначення; зона виробничого та складського призначення; зона інженерної інфраструктури;  зона відпочинку працівників.

Проектом детального плану території передбачено розташування трьох в’їздів виїздів на територію підприємства через контрольно-пропускні пункти та огороджувальні конструкції.

Зона адміністративного призначення сконцентрована у південно – східній частині ділянки проектування і включає - адміністративну будівлю, гараж для службових автомобілів, їдальня, приміщення охорони, склад господарського інвентаря.

У зоні виробничого призначення передбачено розташування таких будівель і споруд:

  • Корівник (реконструкція);
  • Корівник (проект);
  • Навозоприймач (проект);
  • Пожводойма (реконструкція);
  • Загін великої рогатої худоби (проект);
  • Загін великої рогатої худоби (реконструкція);
  • Насосна станція (проект);

 

Зона інженерної інфраструктури включає:

  • трансформаторні підстанції;
  • свердловини (технічне водопостачання);
  • локальні очисні споруди (проект);
  • дизельна площадка;
  • пожводойма V=200;
  • навозоприймач (реконструкція).

 

            Зона відпочинку включає майданчики для відпочинку з озелененням території та альтанку.

Також на території підприємства, у безпосередній близькості до адміністративної будівлі, передбачено розміщення автостоянок для тимчасового зберігання легкових автомобілів працівників підприємства.

Проєктні санітарно-захисні та охоронні зони приймаються згідно діючих державних будівельних, санітарно-гігієнічних норм та з урахуванням проєктної документації, яка знаходиться в стадії розробки, щодо обґрунтування розміру санітарно – захисної зони підприємства, отримання звіту епідеміологічної експертизи, по матеріалам обґрунтування розміру санітарно-захисної зони виданого ДУ «Інститут громадського здоров’я ім.О.М.Марзєєва НАМН України».

Суцільне археологічне обстеження зазначеної земельної ділянки не проводилося.

Відповідно до п. 6 розділу 1 ст. 6, ст. 30, п. 2 ст. 37 Закону України «Про охорону культурної спадщини» орган виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини повинен забезпечити збереженість об’єктів культурної спадщини, у тому числі тих, що можуть бути виявлені i заборонити будь-яку діяльність, що створює їм загрозу.

Організація рельєфу ділянки, на якій відбувається проектування, розроблена з урахуванням відміток існуючої території, автодоріг, ярів та балок, існуючих інженерних мереж та гідрогеологічних умов майданчика.

Згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», об'єкт планованої діяльності відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля – ст. 3, ч. 3, п. 2 (абзац 4) (потужності для вирощування: птиці (40 тисяч місць і більше); свиней (1 тисяча місць і більше, для свиноматок - 500 місць і більше); великої та дрібної рогатої худоби (1 тисяча місць і більше); кролів та інших хутрових тварин (2 тисячі голів і більше).

 

4. Ймовірні наслідки.

 

а)         для довкілля, у тому числі для населення

            Ймовірні види впливу на навколишнє середовище:

- Повітряне  середовище. Можливі викиди забруднюючих речовин під час проведення будівельних робіт під час робіт по вийманню, переміщенню та складуванні ґрунту, монтажі, різанню, зварюванню, фарбуванні та при роботі задіяної спецтехніки.

Діяльність  будівель та споруд молочнотоварного комплексу може  призвести до виникнення забруднюючих речовин, що виділяються в результаті утримання великої рогатої худоби в корівниках та в результаті утримання великої рогатої худоби на вигулі: аміак, сірководень, фенол, пил хутряний (вовняний, пуховий), альдегід пропіоновий (пропаналь, метилоцтовий альдегід), діметиламін, диметилсульфід, кислота капронова, метилмеркаптан, мікроорганізми, метан, діоксид вуглецю.

В результаті проведення дезінфекції приміщень для утримання ВРХ в атмосферу потраплять: формальдегід, альдегід глутаровий.

Тому підприємством буде проводитись постійний контроль за дотриманням нормативів викидів забруднюючих речовин в атмосферу (виробничий контроль). Заходи щодо контролю за викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря повинні забезпечити виконання вимог, передбачених Законом України «Про охорону атмосферного повітря», галузевими нормативними документами.

Також можливими джерелами забруднення атмосфери на проєктованому об'єкті є тимчасові місця паркування спецтехніки.

- Мікроклімат. Під час функціонування молочнотоварного на його території можлива поява неприємного запаху. Тому, щоб його уникнути необхідно дотримуватися всіх технологічних вимог, починаючи від розміщення та будівництва комплексів і завершуючи їх діяльністю, створюючи відповідний мікроклімат як всередині приміщень для утримання тварин, так і на території комплексів.

Щоб забезпечити охорону повітряного басейну і відповідно зменшити вплив на мікроклімат, передбачається влаштування захисних екранів (суцільний паркан) та зелені насадження для зменшення акустичного забруднення навколишнього середовища.             Ґрунти. Розміщення  об’єктів  проектування  на  вказаній  території  не  пошкодять  існуючого  ландшафту,  так  як  будуть  витримані  всі  вимоги  нормативних  документів,  пов’язаних  з  плануванням та забудовою населених пунктів.;

При будівництві об’єктів можливе тимчасове складування будівельних відходів та залишків матеріалів. Порушення ґрунтового покриву може відбуватись під час будівництва та руху транспортних засобів. Потенційними джерелами забруднення ґрунту під час проведення будівельних робіт є просипи сипучих матеріалів, випадкові проливи.

Потенційними джерелами забруднення ґрунту під час функціонування  об’єкту можуть бути забруднення пов’язані з аварійними проливами, розсипами місць зберігання гноєстоків тварин. 

Геологічне середовище: додаткове розширення території, вплив на геологічне середовище не передбачається.

Поверхневі та підземні води: Вплив на поверхневі та підземні води під час будівництва можливий під час аварійних проливів палива і мастил працюючих механізмів.

Потенційними джерелами забруднення поверхневих та підземних вод під час функціонування  об’єкту можуть бути забруднення пов’язані з аварійними проливами, розсипами місць зберігання гноєстоків тварин. 

Проектним рішенням передбачається розміщення проектних каналізаційних очисних споруд та мереж самопливної каналізації., що передбачає захист поверхневих та підземних вод від потенційних ймовірних впливів.

Флора та фауна: земельна ділянка, що проєктується, не відноситься до прибережно-захисних смуг, лісогосподарських зон, територій історико-культурного, природо-заповідного, рекреаційного чи оздоровчого призначення. Територія проєктування також не межує з територіями, що мають природоохоронний статус.

Ареали проживання рідкісних тварин, місця зростання рідкісних рослин в межах проєктування відсутні.  Значних змін в системі дослідженої території в результаті будівництва / експлуатації об’єкта планової діяльності не прогнозується.

Наземних, водних і повітряних шляхів міграції тварин на території не відмічено.

Незначним, короткопливним об’єктом впливу на тваринний світ під час будівництва служитиме робота будівельної техніки та інвентарю.

З огляду на характер запланованих робіт, значного впливу на місцеву фауну та флору не очікується.

Акустичне забруднення: технологічні джерела утворення шуму (обладнання для доїння, насосне, вакуумне, компресорне обладнання тощо) розташовані всередині виробничих приміщень, а поширення шуму обмежуються зовнішніми конструкціями будівель і не спричиняє акустичного дискомфорту за їх межами.

Основними джерелами зовнішнього шумового навантаження на прилеглі території є спецтехніка та автотранспорт, що рухаються територією тваринницького комплексу.

З метою зниження рівня шумового навантаження на прилеглі селітебні території, проектними рішеннями передбачається висадка дерев на південній межі ферми зі сторони розташування  найближчої житлової забудови.

Соціальне середовище - створення нових робочих місць, сприяння розвитку малого i середнього бізнесу, наповнення бюджетів різних рівнів, розвиток інфраструктури району.

б)         Для території з природоохоронним статусом

Земельні ділянка, яка розглядається детальним планом, знаходиться поза межами об’єктів культурної спадщини та територій природно-заповідного фонду, а отже, вплив не передбачається;

в)         Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

     Транскордонний вплив відсутній;

 

5.         Виправдані  альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Вибір земельних ділянок проведено з урахуванням варіантів можливого подальшого розвитку існуючої ферми Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства «ХЛІБОРОБ» привʼязного утримання великої рогатої худоби в молочнотоварний комплекс безпривʼязного утримання i техніко-економічних міркувань з урахуванням найбільш економічного використання земель, транспортного сполучення та соціально-економічного розвитку району.

Розглянуті альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єктів будівництва та територіального розміщення планової діяльності.

У разі не затвердження документа місцевого планування (детального плану території) та відмови від реалізації об’єкту будівництва та реконструкції, що проектується, призведе до неможливості організації та впорядкування території підприємства, сприяння соціально - економічного розвитку регіону та реалізації програм розвитку економіки України, збільшення кількості робочих місць. Відмова від реалізації проекту будівництва не дозволить збільшити відрахування до бюджетів всіх рівнів, що негативно позначиться на розвитку регіону.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи i критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

 

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні i формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту CEO передбачається використовувати наступну інформацію:

•          доповіді про стан довкілля;

•          статистичну інформацію;

•          інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту ДПТ;

•          дані моніторингу стану довкілля;

•          інша доступна інформація.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам i правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

  Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність i прийнятність планованої діяльності i обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.

Розробити комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності i ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров'я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності:

•          вивчити в регіональному плані природних умови території, яка межує з ділянкою розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафт (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), геолого-гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища;

•          розглянути природні ресурси з обмеженим режимом  використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища;

•          оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах;

•          визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище;

•          зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості)

•          повідомити громадськість про ефективність проекту i можливі екологічні наслідки.

У ході CEO провести оцінку факторів ризику i потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного i стабільного соціально - економічного розвитку району та підвищення якості життя населення.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

 

Зважаючи на державну політику в галузі забезпечення екологічної  безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єкту доцільно  максимально повно  використовувати  сучасні  високоефективні технології  та  матеріали.

При будівництві об’єктів можливе тимчасове утворення будівельних відходів та залишків матеріалів.

Територія, що проектується буде задіяна у загальній схемі санітарного очищення Ічнянської об'єднаної територіальної громади Прилуцького району Чернігівської області.

Передбачається облаштування майданчиків з контейнерами для збирання побутових відходів та забезпечення збору та вивезу відходів, що утворюються.

Система санітарного очищення передбачається планово-регулярна. Вивезення твердих побутових відходів здійснюється по графіках, що затверджені у терміни визначені санітарними нормами на діюче звалище комунальних відходів зареєстроване в Обласному реєстрі МВВ за №86 с. Гужівка  код D1, категорія екологічної безпеки - В, обсяг та площа МВВ – 50 т, /2,0 га,  наземне. На полігоні зберігаються комунальні відходи, група 77, клас небезпеки – ІV.

     У разі виникнення відходів, що потребують додаткових умов утилізації, будуть укладені договори з підприємствами та організаціями, що мають відповідні ліцензії на даний вид роботи.

Перелік і стисла характеристика проектних рішень, комплекс яких включає:

- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;

- планувальні  заходи  –  функціональне  зонування,  організація  санітарно-захисних зон та санітарних розривів, озеленення та ін.;

- відновлювальні заходи - технічна  і  біологічна рекультивація, нормалізація стану окремих компонентів навколишнього середовища тощо;

- захисні заходи.

Основними заходами щодо поліпшення стану навколишнього середовища є: екологічний аудит кризових територій населеного пункту, що повинен включати визначення контрольних вимірів забруднення території.

В цілому, розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм i правил проект містобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку;

 

Пропонується така скоректована структура Звіту  СЕО:

  • 1.Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
  • 2.Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено
  • 3.Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу
  • 4.Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом
  • 5.Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування
  • 6.Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків
  • 7.Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
  • 8.Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення
  • 9.Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
  • 10.Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
  • 11.Резюме нетехнічного характеру інформації розраховане на широку аудиторію

 

9. Орган, до якого подаються зауваження i пропозиції, та строки їх подання.

 

Відповідно розпорядження Кабміну від 16.12.2020 р. № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» Ічнянську РДА реорганізовано та приєднано до Прилуцької райдержадміністрації, адреса: 17500, м. Прилуки, Чернігівської області,         вул. Київська, 220; e-mail: pladm[email protected]

Контактна особа – начальник відділу житлово – комунального господарства, містобудування та архітектури Прилуцької районної державної адміністрації – Паска Микола Володимирович, тел/факс +38 (04637) 31149, ел.почта: e-mail: [email protected]

Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються протягом 15 днів з дня її оприлюднення, тобто до 15 липня 2022 року.

Заява оприлюднена  30 червня 2022 року  на  офіційному  сайті Прилуцької райдержадміністрації  Чернігівської області в розділі оголошення інформація доступна за посиланням: https://pladm.cg.gov.ua/index.php?tp=main

 

 

 

 

https://legalaid.gov.ua/